Biturbó V8 helyett hibrid 4 hengeres hajtást kaphat az új Mercedes-AMG C 63 S

A jelenlegi szabályozás értelmében az új C-osztály sportmodellje akár zöld rendszámot is kaphat Magyarországon.

  • hvg.hu hvg.hu
Biturbó V8 helyett hibrid 4 hengeres hajtást kaphat az új Mercedes-AMG C 63 S

A Mercedes 2014-ben dobta piacra a C-osztály aktuális változatát, és minden valószínűség szerint még az idén be fog mutatkozni az elsőtől az utolsó csavarig új generáció. Az új széria csúcsát előreláthatólag továbbra is az AMG C 63 S jelenti majd, melynek koncepciója azonban teljesen meg fog változni.

A 32 millió forintos magyar listaárú kifutó Mercedes-AMG C 63 S motorházteteje alatt egy 4 literes biturbó V8-as erőforrás rejtőzik, mely két turbóval megfújva 510 lóerős teljesítményt, illetve kereken 700 Nm-es nyomatékot ad le. A szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt viszont ettől a motortól búcsút kell vennünk.

Mercedes

Német lapértesülések szerint az új C 63 S "szíve" a kompakt A 45 S-ből érkezik. Vagyis az új csúcskategóriás C-osztályt már egy soros 4 hengeres turbós benzinmotor fogja hajtani, mely az A-osztályban jelenleg 421 lóerőt, illetve 500 Nm-t ad le.

Ennek ellenére erőhiánytól nem kell tartanunk, ugyanis az új C 63 S-ben a nagyobb turbó miatt 450 lóerősnek ígérkező benzines egység mellett előreláthatólag egy villanymotor is helyet kap. Utóbbi teljesítménye minden bizonnyal meghaladja majd a 136 lóerőt, és az összteljesítmény 520 lóerő magasságában alakulhat.

A plugin hibrid hajtásláncú C 63 S villanyhatótávja elérheti az 50 kilométert, és a jelenleg érvényes hazai szabályozás értelmében akár zöld rendszámot is kaphat a 700 Nm-nél nyomatékosabbnak ígérkezi sportmodell.

Emlékezetes, hogy a 2007-ben debütált korábbi C-osztály AMG csúcsváltozatában még egy 6,2 literes szívó V8-as benzinmotor található, mely kiviteltől függően 457-517 lóerős teljesítményű, illetve 600-620 Nm nyomatékú.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.