szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német ADAC autóklub közzétette legfrissebb listáját a személygépkocsik meghibásodásának legtipikusabb okairól.

A német autóklub listájában 2011 és 2018 közötti gépkocsik meghibásodásai szerepelnek, amelyek miatt 3,386 millió szervizelést végeztek 2020-ban. Mindez egyébként 10 százalékkal alacsonyabb érték, mint egy évvel korábban volt. A koronavírus miatti forgalomcsökkenés tehát itt is jól megfigyelhető, a német utakon jelentősen visszaesett forgalom a „lerobbanási statisztikákon” is meglátszik.

Összességében mára egyértelműen látszik, hogy a legnagyobb hibaforrás az autókban a 12 Voltos akkumulátor - az ADAC szerint 2020-ban 46,3 százalékban az akkumulátor valamilyen hibája miatt nem indult be egy hagyományos motorú autó. A második leggyakoribb ok az indításgátlók anomáliája 16 százalékkal. A 12 V-os akkumulátorok kapcsán megjegyzik, hogy egyre több a fogyasztó az autókban, ami egyértelműen nagyobb terhet ró az akkumulátorokra, amelyeket nem feltétlen kell azonnal cserélni, ha probléma akadt velük. Ugyanakkor azt javasolják, ha sokat áll az autó és a tulajdonos megteheti, érdemes olyan töltőt csatlakoztatni rá, ami folyamatosan figyeli az állapotát.

Az ADAC kitért arra idén, hogy egyre több az elektromos autó, amelynek kapcsán külön értékelést készítettek róluk. A statisztikáik szerint itt pontosan ugyan az az egység okozza a legtöbb problémát, a 12 Voltos akkumulátor, mint a hagyományos járműveknél. Itt 54 százalékkal szerepelt a legnagyobb hibaforrásként, ami majdnem 8 százalékkal több, mint az normál autóknál. Az elektromos autók esetében a kisfeszültségű a 12 V-os akkumulátor szintén elengedhetetlen a jármű üzembe helyezéséhez, sőt még az előtt is. Az ajtók egyszerű kinyitásához a 12 V-os akkumulátor árama kell. A nagyfeszültségű rendszer bekapcsolásához szintén elengedhetetlen, akárcsak a fedélzeti elektronika, a lámpák vagy az infotainment-rendszer áramellátásához.

Az ADAC kiemeli, hogy elektromos autók nagyfeszültségű részei, a jellemzően 400 Voltos akkumulátor, az elektromos motor vagy a töltési rendszerek elemei nagyon megbízhatónak bizonyultak és csak 4,4 százalékkal járulnak hozzá a hibastatisztikákhoz. Ugyanakkor azt is hozzátették, hogy ezek a járművek életkora sokkal alacsonyabb gépparkot ad ki, mint a hagyományos autóké.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!