11 ezres fordulatú V8 és két villanymotor a hiperautóban, amiben egymás mögött ülhetünk

0-ról 400-ra alig több mint 21 másodperc alatt katapultál a hibrid hajtásláncú kaliforniai újdonság.

  • hvg.hu hvg.hu
11 ezres fordulatú V8 és két villanymotor a hiperautóban, amiben egymás mögött ülhetünk

A Czinger tavaly februárban leplezte le vadonatúj hiperautóját, melynek most a sorozatgyártásba küldendő végleges változata is bemutatkozott.

Czinger

A sofőr- és utasülést egymás mögött felvonultató Czinger 21C motorját középen helyezték el. A V8-as erőforrás mindössze 2,88 literes lökettérfogatú, de a 11 000-es maximális fordulatszámnak, a dupla turbónak és a dupla villanymotoros rásegítésnek köszönhetően teljesítményhiánytól abszolút nem kell tartanunk.

Czinger

A hétfokozatú szekvenciális váltóval szerelt hibrid nem kevesebb, mint 1 250 lóerőt szabadít rá a négy kerékre, és érdekessége, hogy a villanymotorok nem lítiumion, hanem gyorsabban tölthető lítium-titanát akkumulátorból nyerik az energiát.

Czinger

A mindössze 1 240 kilogrammos hiperautó alig 1,9 másodperc alatt lő ki 0-ról 100-as tempóra, a negyedmérföldes gyorsulást pedig akár 8,1 másodperc alatt is képes letudni, ily módon pedig még a horvátok most leleplezett Rimac Nevera villanyautóját is maga mögé utasítja.

Czinger

A 0–300-as sprint 13,8 másodpercig tart, ami viszont már rosszabb a horvát hiperautó 9,3 másodperces értékénél, a 0–400-as gyorsuláshoz pedig 21,3 másodpercnyi idő szükségeltetik. A végsebesség nem kevesebb mint 452 km/h.

Czinger

A 80 példányban gyártandó és a későbbiekben 1350 lóerős változatban is elérhető sportkocsi ára egyelőre ismeretlen.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.