A BMW 2001-ben mutatta be a 7-es sorozat negyedik generációját, a külseje miatt akkoriban is és mind a mai napig sokat kritizált E65-ös szériát.
A 2008-ig gyártásban maradt Bangle-féle 7-es csúcsmodellje a 760Li, melyből manapság egyre nehezebb megkímélt állapotú példányt találni, nekünk azonban sikerült a szinte lehetetlen küldetés. Íme a bizonyíték:


A mellékelt fotókon látható, jelenleg Hollandiában állomásozó autó 2006-ban hagyta el a gyártósort, azóta végig vezetett szervizkönyvvel rendelkezik és eddig alig több, 104 ezer kilométert tettek meg vele.

A lényegében fullextrás, 5,18 méter hosszú luxusszedán mozgatásáról egy 6 literes V12-es szívó benzinmotor gondoskodik, mely egy hatfokozatú automata váltón keresztül juttatja el 445 lóerős teljesítményét és 600 Nm-es nyomatékát a hátsó kerekekre.

A 0-ról 100-ra 5,6 másodperc alatt felgyorsuló, 250 km/h végsebességű régi 7-es 2150 kilogrammot nyom a mérlegen.


A lényegében fullextrás luxusautóért 27 500 eurót, vagyis mintegy 10,5 millió forintot kérnek el. Körülbelül ugyanannyit, mint amennyibe mostanság egy jól felszerelt új hibrid Suzuki Vitara kerül, igaz utóbbi kompakt szabadidő-autó szervizelése jelentősen olcsóbb.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.