Az SF5 névre hallgató modell egy hatótávnövelő benzinmotorral is ellátott, alapvetően elektromos crossover. Koprodukcióban gyártják a Cyrus nevű céggel és márkajelzésként is a Seres felirat látható rajta. A méreteit tekintve az SF5 akkora nagyjából, mint egy Audi Q5: 4,7 méter hosszú, 2,8 méteres tengelytávval.
Tekintettel a modell huawei-es kötődésére, nem meglepő, hogy nagyon modern információs és szórakoztató rendszerrel látták el HiCar néven. Villámgyorsan csatlakozik okostelefonokhoz, az adatkommunikációt pedig automatikusan kezeli a két egység között. A kocsiban egyébiránt a bemutatkozó anyaga szerint olyan technológiát is használnak, ami a rezgészajt és más külső hangok erejét csökkenti. Alapjáraton mindössze 38 decibeles zaj mérhető a kocsiban, ami prémium minőségnek számít.
Az SF5-ben ultrarövid hullámhosszon dolgozó radarok és több kamera végzi a vezetéstámogató rendszerek kiszolgálását, ami adaptív sebességtartót, forgalmidugó-követőt, automatikus vészfékező rendszert, sávtartót és ütközésfigyelmeztetést jelent.
A Huawei ugyan nem kifejezetten a hajtásláncra fókuszált a bemutatón, de modellben egy 1.5 literes négyhengeres benzinmotor is van, amely generátorként dolgozik, vagyis a kocsi alapvetően villanyautónak számít. Két elektromos motorja végzi a tényleges hajtást, amelyek együttes teljesítménye 543 lóerő. Az SF5 az európai mérési ciklus szerint 1000 kilométeres hatótávval rendelkezik.
Az SF5 jelenleg a sanghaji autószalonon látható, és hamarosan néhány Huawei-áruházban is megjelenik. A szállítások a következő hónapban kezdődnek, az ár 27 716 euróról indul, ami 10 millió forintnak felel meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.