Iszapbirkózás lett Trump vámháborújából
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Egy e-rolleren ketten utaztak, stoptáblánál hajtottak ki a busz elé. Nem tudni, hány hasonló baleset történik országszerte, de az látszik, hogy nagyon nagy szükség volna már az e-rollerek szabályozására.
Ketten megsérültek Dombóváron, amikor elektromos rollerükkel nekiütköztek egy busznak.
A rendőrség közleménye szerint a rolleren ketten álltak: az azt vezető 21 éves fiatal, valamint 15 éves utasa, pedig ezekkel az eszközökkel szabályosan csak egy ember közlekedhet. A rolleres a kihelyezett stoptábla jelzését figyelmen kívül hagyva hajtott be egy kereszteződésbe, ahol a védett úton éppen egy menetrend szerint közlekedő autóbusz érkezett.
A sofőr észrevette a fiatalokat, de nem tudta elkerülni az ütközést. A rollerezők lefejelték a busz első ajtaja melletti szélvédőt, és elestek. A 15 éves súlyos, életveszélyes sérülést szenvedett, az idősebb könnyebben sérült meg. Védőfelszerelést egyikük sem viselt.
A rendőrség azt kéri, hogy az ehhez hasonló balesetek elkerülése érdekében az e-rolleresek mindig úgy válasszák meg a sebességüket, hogy a váratlan helyzetekben is biztonságosan meg tudjanak állni, valamint, hogy használjanak védőeszközöket – bukósisakot, térd- és könyökvédőt – a súlyosabb kimenetelű balesetek megelőzése érdekében.
Egy korábbi cikkünkből kiderül, hogy Magyarországon a rolleres balesetek számáról nem készül statisztika, ám a Manninger Jenő Baleseti Központ szakemberei egy időben vezették, hogy a sürgősségi ügyeletükre hányan érkeztek kerékpár-, roller-, illetve elektromosroller-baleset után. Az adatok szerint akkor a legtöbb, 1115 sérült kerékpározott, 296 e-rollerezett, 142 pedig mechanikus rollert hajtott. Tehát minden ötödik érintett volt e-rolleres.
Gyakori volt körükben az arc-, a kulcscsont-, a boka- és a kéztörés, mivel általában nem használnak semmilyen védőfelszerelést. Azt is megállapították, hogy a balesetek egy része nem csak amiatt történik, hogy a közlekedők nem elég körültekintők vagy nem ismerik a KRESZ-t: az esések oka az is lehet, hogy a rollerek kisebb méretű kerekei elakadnak egy úthibában, villamossínen vagy macskakőben. És rendre orra buknak, ezzel is emelve a fejsérülés kockázatát.
Egyre többen sérülnek vagy halnak meg rollerezés közben, de a kormány évek óta adós a szabályozással
A rendőrség szerint felelősségbiztosítást sem kötöttek a most szerencsétlenül járt rollerre, pedig az kedd óta kötelező. Emlékeztettek a jogszabályra, amely szerint 14 km/óra tervezett sebesség felett a 25 kilogrammnál nehezebb rollerek tartoznak az érintett körbe, 25 km/óra tervezett sebesség felett viszont tömegtől függetlenül mindegyik.
Nehezíti azonban a jogkövető e-rolleresek dolgát, hogy a biztosítók többsége egyelőre kivár és óvatos. Bár a cégek a törvényben előírtaknak megfelelően június elején közzétették az erre a járműkategóriára vonatkozó díjszabásukat, azokat megvizsgálva jól látszik, hogy mely piaci szereplők vették komolyan a kérdést és számítanak a rolleres ügyfelekre, és melyek köszönik, de inkább nem kockáztatnak velük.
Az óvatosság oka az, hogy e járművek helyzete egyelőre rendezetlen. Ahogy korábban írtuk, nem világos, hogy a jövőben milyen közlekedési előírások vonatkoznak majd rájuk (például hol lehet majd velük közlekedni), mennyivel mehetnek, milyen védőfelszerelést kell viselniük a vezetőknek, hogyan oldják meg a járművek azonosítását – ami alapján károkozás esetén felelősségre lenne vonható a használójuk, és egyáltalán: hány éves kortól lesznek vezethetők?
E kérdéseket várhatóan a KRESZ évek óta húzódó módosítása megválaszolja majd, az arról szóló javaslat jelen állás szerint 2025. március 31-ig készül el.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Már a Szijjártó-libling akkugyáraknak sem jut az egyedi állami támogatásokból. Az Állami Számvevőszék súlyos kritikákat fogalmazott meg e rendszerrel szemben, mert nem szolgálja a gazdaság érdekeit.
A világ legnagyobb húsipari cége, a brazil JBS a New York-i tőzsdére lépett, hogy finanszírozza a további növekedését. A zilált múltú vállalatot rendre megtalálják környezetvédők, politikusok és piacfelügyeletek.
Egészen hihetetlennek tűnő hírek, melyekről kiderült, hogy igazak. Hihető átverések. Mindkét fajtából jutott bőven az elmúlt hetekben a közösségi oldalakra.
Néhány szón, gesztuson múlt 1990-ben, hogy nem borította el Erdélyt az erőszak.