szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

V8 helyett ugyan be kell érnünk 6 hengerrel, de az E-osztály puttonyos csúcsmodelljének Brabus verziója erőhiányban egyáltalán nem szenved.

Míg az előző Mercedes E-osztály szupersportos AMG csúcsmodellje, az E 63 S egy 612 lovas 4 literes V8-as benzinmotort vonultatott fel, addig az aktuális generáció legvadabb delikvense, az általunk már rendesen meghajtott E 53 egy 3 literes 6 hengeres motorra épülő plugin hibrid hajtásláncból hoz ki hasonló maximális teljesítményt.

A Brabus persze azokra is gondol, akik a gyári E 53-nál valamivel izgalmasabb E-Klasséra vágynak, számukra készült ez a 15-30 milliméterrel leültetett vadonatúj tuningolt sportkombi:

Brabus Mercedes-AMG E 53
Brabus
Brabus Mercedes-AMG E 53
Brabus

A benzinmotor teljesítménye 449-ről 537 lóerőre nőtt és az eddigi 560 helyett immár 660 Nm nyomaték áll rendelkezésre.

Az energiát egy 28,6 kWh kapacitású akkumulátorból nyerő villanymotor 163 lóerővel és 480 Nm-rel száll be a buliba, a végeredmény pedig kereken 700 lóerő, illetve 850 Nm.

Brabus Mercedes-AMG E 53
Brabus
Brabus Mercedes-AMG E 53
Brabus

Az összkerék-hajtású és 9 fokozatú automata váltós kombi 0-100-as szintideje 3,9-ről 3,7 másodpercre csökkent, az elektronikusan korlátozott végsebesség 280 km/h.

A 2,36 tonna tömegű és 97 kilométeres elektromos hatótávú Mercedes-AMG E 53 T-modell magyarországi alapára 45,5 millió forint.

Brabus Mercedes-AMG E 53
Brabus
Brabus Mercedes-AMG E 53
Brabus
Brabus Mercedes-AMG E 53
Brabus
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!