szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Darabszámban is a globális elitbe tartanak.

A kínai BYD azt tervezi, hogy 2030-ra autóinak felét Kínán kívül értékesíti – erősítették meg a Reutersnek az ügyre rálátó források. A cél a globális terjeszkedés felgyorsítása, elsősorban Európára és Latin-Amerikára koncentrálva, mivel az Egyesült Államok a magas vámok és a szigorúbb szabályozás miatt továbbra is gyakorlatilag elérhetetlen marad a kínai autógyártók számára. A vállalat tavaly 4,27 millió járművet adott el, ezek döntő többségét Kínában.

A BYD az elmúlt hónapokban új európai és ázsiai gyártókapacitások kiépítésébe kezdett: 2025 végén nyitják meg magyarországi üzemüket, amelyet egy törökországi és egy harmadik, még nem bejelentett európai gyár követ majd. Emellett már jelen vannak Thaiföldön, és Brazíliában is építkeznek, bár ott munkaügyi aggályok hátráltatják a projektet. Az európai eladások már az idei első negyedévben is négyszeresükre nőttek.

Irányt vált a BYD, nem csak villanyautókat gyártanának Magyarországon

Gyorsan reagálnak a változó keresletre a kínaiak, és a hibrideken még büntetővám sincs.

Ha sikerülne elérni azt az ambiciózus célt, hogy autóinak felét Kínán kívül értékesítsék, az a BYD-t – amely öt évvel ezelőtt még közepes szereplő volt – a globális autógyártók felső szegmensébe repítené a járműeladások tekintetében. Egy esetleges 50/50-es felosztás valószínűleg 10 millió autó éves összértékesítését jelentené, ami vetekedne világ legnagyobb autógyártója a Toyota tavalyi 10,7 milliós eladásával. A BYD tavaly már letaszította a VW-t a vezető autógyártó pozíciójából Kínában, a világ legnagyobb autópiacán.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!