2157 lóerő, villanymotor helyett egy brutális V12-ből

Az olaszok vadonatúj hipersportkocsija nem éppen a politikai korrektségről szól.

  • HVG HVG
2157 lóerő, villanymotor helyett egy brutális V12-ből

Miközben manapság szinte minden a downsizingról, a hengerszám megvágásáról és az elektrifikációról szól, addig Olaszországban egy olyan vadonatúj benzinmotort fejlesztettek, mely elsősorban jókora méretéről, 12 hengeréről és hibrid technikától való mentességéről ismerszik meg.

A Giamaro Automobili újdonsága egy nem kevesebb, mint négy Garrett turbóval megfújt V12-es egység, melynek teljesítménye bőven meghaladja a 2000 lóerőt.

A Katla nevezetű hipersportkocsiban debütáló 7 literes és 120 fokos hengerszögű erőforrás 9 ezres fordulatszámon 2157 lóerős csúcsteljesítményt ad le, ami mellé hegyomlásnyi, 2008 Nm-es nyomaték társul.

Giamaro Katla
Giamaro Automobili
Giamaro Katla
Giamaro Automobili

Emlékeztetőül, hasonló 4 turbós V12 található a legendás 560-611 lóerős Bugatti EB110-ben, melynek Veyron, illetve Chiron néven debütált 1000-1600 lóerős utódaiban 4 turbós W16-os erőforrás rejtőzik.

A tavaly nyáron bemutatott Bugatti Tourbillonban már hibrid technikával megspékelt V16-os szívó benzinmotor figyel, a 8,3 literes egységre épülő hajtáslánc 1800 lóerős teljesítményű.

Giamaro Katla
Giamaro Automobili
Giamaro Katla
Giamaro Automobili

A 4,79 méter hosszú, 2,02 méter széles és 1,18 méter magas, illetve 2,75 méteres tengelytávolságú Giamaro Katla mindössze 1450 kilogrammot nyom a mérlegen.

A 100 darabos mennyiségben gyártandó hátsókerék-meghajtású sportautó árcéduláján 2,47 millió eurós (1 milliárd forint) összeg szerepel. Az első példányokat várhatóan 2027-ben vehetik át a megrendelők.

Giamaro Katla
Giamaro Automobili
Giamaro Katla
Giamaro Automobili
Giamaro Katla
Giamaro Automobili