A Bugatti Tourbillon nem csupán a világ egyik legexkluzívabb szupersportautója, hanem technológiai játszótér is: tele van úttörő innovációval, amelyek közül több messze túllép a megszokott autóipari megoldásokon.
Az autó egyik legérdekesebb eleme a rögzített középpont körül forgó kormánykerék, amely a műszerfal mozgása nélkül teszi lehetővé a fordítást, miközben a vezető előtt lévő információk mindig fixen olvashatók maradnak. A műszerfal titánból készült, a felfüggesztés elemeit 3D nyomtatással állították elő, és még a V16-os motor időzítési rendszere is szokatlan megoldást használ.
A hátsó diffúzor nemcsak aerodinamikai elem, hanem energiaelnyelő szerkezetként is szolgál ütközés esetén. Mindezt megfejeli egy radikálisan új hifi-rendszer, amely teljesen elhagyja a hagyományos hangszórókat.
A Tourbillonban a hangzást piezoelektromos elemek biztosítják, amelyek a szénszálas karosszéria bizonyos részeit rezgésbe hozzák – tehát maga az autó váza működik hangszóróként. Ez nem csupán hely- és súlymegtakarítást eredményez, hanem a Bugatti szerint javítja a hangzás minőségét is.
A klasszikus hangszórók mágneses hangtekercsekkel dolgoznak, amelyekhez membránok csatlakoznak – ezek helyett a Tourbillonban apró piezoelektromos kristályok rezegtetik az autó szerkezetét. Mate Rimac vezérigazgató elmondása szerint az egyik mélynyomó például az autó tetején kapott helyet, és egy apró fémdarabból áll, amely szinte láthatatlan, mégis rendkívül hatékony.
Bár más gyártók – például a Mercedes a Front Bass rendszerrel – már próbálkoztak a karosszéria hangzásba való bevonásával, a Tourbillon az első, amely ezt ilyen tisztán piezoelektromos módon, a teljes szénszálas szerkezetet kihasználva valósítja meg.