Főnökök zsebében a cég jövője
Az egész vállalat eredményessége múlhat azon, hogy vezetői miként használják mobiltelefonjaikat. Persze a zsebre vágott irodával és az állandó elérhetőséggel is célszerű okosan bánni.
Az egész vállalat eredményessége múlhat azon, hogy vezetői miként használják mobiltelefonjaikat. Persze a zsebre vágott irodával és az állandó elérhetőséggel is célszerű okosan bánni.
Jelen gazdasági helyzetben semelyik korosztálynak nincsen könnyű dolga: az idősebb generációnak az alacsony nyugdíjakból kell boldogulnia, a fiataloknak pedig a túlterhelt munkaerőpiac kihívásaival kell megküzdenie; a legnagyobb teher azonban mégis e két korosztály között elhelyezkedő, úgynevezett szendvicsgeneráció és a némileg idősebb szenior szendvicsgeneráció vállát nyomja.
Bármilyen szeletéhez is értsen valaki az informatikának, nő az esélye az érvényesülésre. Akik pedig fejlesztői képességeket is el tudnak sajátítani, óriási lehetőségek előtt állnak.
A pickup az erő, a praktikum, a szabadság és a presztízs olyan keveréke, melyet évszázados múltja és elképesztő sokszínűsége joggal tett az utak királyává világszerte. De honnan indult valójában, és hová is tart ez a kategória? Kik használták egykor, és kik használják napjainkban ezeket a többfunkciós járműveket?
A shoppingolást mindig is a szórakoztató tevékenységek közé sorolták. De ma már minden vásárlás során elvárják a fogyasztók, hogy a dolgok flottul menjenek, a kiszolgálás tökéletes legyen, minden információt megkapjanak, miközben zavartalanul válogathatnak a termékek között. A való világ kereskedelmi egységeiben (a kis butikoktól a hipermarketekig) lassan megvetette lábát a digitális technológia, amely ezt a szórakoztató és kielégítő vásárlását szolgálja.
A HVG Marketing és technológia konferenciájának néhány előadóját kérdeztük legnagyobb szakmai kihívásaikról, az utóbbi idők legjobb UX-élményéről és arról, hogy mennyire őrzik szigorúan személyes adataikat.
A közepes- és kisvállalatok versenyképessége a rugalmasságukon nyugszik. De ahhoz, hogy prosperáljanak, növekedniük kell. Ez viszont ma már elképzelhetetlen a profi informatikai és kommunikációs technológiák és az ezekhez értő szakemberek bevetése. Különben legjobb esetben is csak a vegetálás marad.
Az adatok elemzése versenyelőnyt jelent, az IT-büdzsék áramlása a marketing felé tart, adatvédelmi szempontból pedig óriási különbség van felhő és felhő között. Grósz Judittal, a Microsoft marketing- és operatív igazgatójával a digitális világról és a vele járó változásokról beszélgettünk.
Már számtalan olyan alkalmazás létezik, mely szinte játszva segíti az orvostanhallgatókat az anatómiai ismeretek elsajátításában. A fejlesztők számára ez remek kihívás, munkájuk eredménye pedig e területen nem csupán anyagiakban mérhető. Tudja, hány darab ágyéki csigolya van a gerincben és miket köt össze infundibulum és egyáltalán, hogyan kerülnek ezek a mobilok és tabletek képernyőjére?
A magyar családi vállalkozások és családi vállalatok többsége nagyon izgalmas és kihívásokkal teli időszakot él meg: a közel 20-25 éve megalapított cégek az utódlás problémájával szembesülnek. A kérdés a nem családi cégek esetében sem egyszerű, a családi cégek számára pedig egyenesen az egyik legnagyobb feladat. Főleg akkor, ha első ízben esnek át a generációváltáson, mint jelenleg a legtöbb magyar családi cég.
Miként lehet a marketing, az IT-szektor és az adatvédelmi szakértők szoros együttműködése sikeres üzleti stratégiánk kulcsa? – Benkő Lívia kommunikációs tanácsadó írása.
A digitalizáció gyökeresen átalakítja a munkaidő fogalmát, hiszen a mobil eszközök térnyerése révén az alkalmazottak egyre nagyobb részének adott a távoli, rugalmas munkavégzés lehetősége. A digitális korszak ugyanakkor új követelményeket támaszt az adatbiztonság területén is. Ezeknek a követelményeknek pedig – legyen szó nagyvállalatokról vagy kisvállalkozásokról – a felhővel lehet megfelelni.
Minden gyerek előítélet nélkül születik, a hosszú évek alatt mégis a társadalom, neveltetés és a közösségi élet során észrevétlenül épülnek be a sztereotípiák, az elvárások másokkal szemben. A toleranciára való nevelést és ön-nevelést, valamint a világra való nyitottságot folyamatosan lehet tanulni, sőt ha idejekorán elkezdjük, az egész jövőnket meghatározó, életre szóló élményt szerezhetünk ezzel: a középiskolás csereprogramoktól kezdve a külföldi önkéntes szolgálatokon át, egészen a nemzetközi szakmai programokig.
A rendszerváltás környékén indult családi vállalkozások alapítói ma 50-60 évesek és lassan át kell adniuk a stafétát. A nemzetközi statisztikák szerint a generációváltást a vállalkozások alig egyharmada éli túl. Megnéztük, hogyan tud jól működni a többgenerációs modell.
A leggyakoribb probléma, amellyel egy álláskereső szembenéz, hogy nem kap életjelet többet a cégtől, ahová beküldte az önéletrajzát. Vannak néhányan, akik páratlan dizájn tudásuk segítségével rendkívül kreatív módon próbálnak kitűnni a számtalan önéletrajz közül.
A kevesebb mindig több – tartják a minimalizmus hívei. A minimalizmus átható időtlenségből adódóan szinte minden korszakban találhatunk példákat a formai és tartalmi letisztultságra, legyen szó művészetről, designról, brandingről vagy formatervezésről.
Tökéletes recept nincsen, itt van viszont 8 komoly és kevésbé komoly jó tanács, amit ha már fiatalkorban megfogadunk, később örömmel és büszkén tekintünk vissza ifjúkori önmagunkra.
A nagy embertömegek egészséges és olcsó élelmezéséhez jó minőségű alapanyagok kellenek. Ennek egyik alappillére a szaktudáson alapuló növényvédelem, mely garantálja a legkevesebb növényvédőszer-terheléssel előállított, nagy mennyiségű és jó minőségű termést.
Hogyan lehet a gyerekek tanulását segíteni okostelefonos alkalmazásokkal?
Úgy tűnhet, manapság a csapból is a digital bullying folyik, ami lefordítva nagyjából online zaklatást, megfélemlítést jelent. Ám a témáról nem lehet eleget beszélni, főleg, mert sokan még mindig a gyermekek internettől való tiltását tartják a leghatékonyabb megoldásnak, pedig ezzel több kárt okozhatunk mint hasznot.