szerző:
MTI

Egy jómódú országban ezt tűnik jelenleg a leginkább életszerű hozzáállásnak. Az elektromos autókat viszont igen intenzíven használják kis távokra.

A németek ragaszkodnak autóikhoz, a környezetkímélő eszközök használatának ösztönzése csak a járműállomány növekményében jelentkezett – állapítja meg a német szövetségi közlekedési minisztériumnak a lakosság közlekedési szokásairól összeállított, szerdán bemutatott tanulmánya.

A "Mobilität in Deutschland 2017" tanulmány megállapításai szerint Németországban a kilométer-teljesítményt tekintve vitathatatlanul az autó a domináns közlekedési eszköz, különösen a nagyvárosokon kívül. A személygépkocsi azonban átlagos hétköznapi használatban is legfeljebb 45 percig van forgalomban, egyébként pedig parkol.

A tömegközlekedési eszközöket, az autómegosztó szolgáltatásokat és a kerékpárt pedig főként csak nagyvárosokban veszik igénybe a lakosok, de ott valamelyest növekvő számban.

Az elektromos autók szinte csak a háztartások második autójaként színesítik az összképet. A forgalomban lévő elektromos autóknak csak egynegyede a háztartás egyetlen autója. Az elektromos autók viszont átlagon felüli intenzív napi használatban vannak, bár főként rövid távon, hosszú távon csak nagyritkán.

A személygépkocsikkal megtett utaknak egyébként is átlagban közel kétharmada rövidebb napi tíz kilométernél. Ami a tanulmány megállapítása szerint azt bizonyítja, hogy az elektromos autó nagyon is ki tudná elégíteni a lakosság átlagos mobilitási igényét, de ennek ellenére sem terjed a kívánt mértékben.

A Németországban magánhasználatban lévő személygépkocsi állomány a felmérés szerint már meghaladja a 48 milliót. A 2008-ban végzett legutóbbi hasonló felmérés óta a háztartások tulajdonában lévő autók átlagos száma már meghaladja az egyet. A járművek száma elsősorban a kelet-németországi tartományokban és vidéken növekedett intenzív mértékben. A nagyvárosokon kívül a háztartásoknak már 90 százalékának van "legalább egynél több" autója. Növekedett emellett a nagyfogyasztású "nehéz" személygépkocsik aránya is. A SUV, terepjáró és furgon kategóriába eső járművek részaránya a 2008-as felmérésben kimutatott tíz százalékról a mostaniban duplájára, húsz százalékra emelkedett.

A nagyobb járműállomány ellenére is összességében azonban kissé csökkent a teljes forgalomban az előző felméréshez képest az egyéni motorizált közlekedés részaránya. A tanulmány megállapítása szerint elsősorban a kerékpár, az autóbusz és a vasút használatának a részaránya emelkedett.

A nagyvárosokban elsősorban a fiatal felnőttek közlekednek kerékpárral, ami azzal is összefüggésbe hozható, hogy kevesebben rendelkeznek közülük jogosítvánnyal, mint az előző felmérésben. Tavaly a 17 évnél idősebb német lakosoknak 87 százaléka rendelkezett jogosítvánnyal, két százalékponttal kevesebb mint 2008-ban.

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
Befejeződött a vizsgálat: Trumpék nem játszottak össze az oroszokkal

Befejeződött a vizsgálat: Trumpék nem játszottak össze az oroszokkal

Magyarország–Horvátország - 2-1 - vége

Magyarország–Horvátország - 2-1 - vége

Lézerrel világítottak egy tanuló pilóta szemébe Békéscsabánál

Lézerrel világítottak egy tanuló pilóta szemébe Békéscsabánál

A demográfusokat is megdöbbentették az új hazai csecsemőhalálozási adatok

A demográfusokat is megdöbbentették az új hazai csecsemőhalálozási adatok

A magyarok többsége szerint jogtalanul függesztette fel az Európai Néppárt (EPP) a Fidesz tagságát

A magyarok többsége szerint jogtalanul függesztette fel az Európai Néppárt (EPP) a Fidesz tagságát

Másfél hónapja vár a műlábára egy gávavencsellői férfi

Másfél hónapja vár a műlábára egy gávavencsellői férfi