szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A HungaroControl bejelentése szerint napi 220 tonna széndioxidot és 70 tonna kerozin takaríthatunk meg a szabad légtérhasználat dél-európai kiterjesztésével. A repülési idő is jelentősen csökkenhet.

November elejétől szabad útvonalon, korlátozások nélkül közlekedhetnek a repülőgépek Délkelet-Európában - tájékoztatta lapunkat a HungaroControl. A repülésszervező cég új forgalomszervezési koncepciót készített, ezáltal állításuk szerint jelentősen csökken a légiközlekedés ökológiai lábnyoma.

A Bulgária, Magyarország és Románia légterében hamarosan életbe lépő SEE FRA (South East Europe Free Route Airspace) kialakításában úttörő szerepet játszott a HungaroControl.

Emlékeztetnek, hogy a szabad légtérhasználat 2015-ös bevezetése óta a repülőgépek a lehető legrövidebb útvonalon repülhetnek át Magyarország légterén, csökkentve az üzemanyagfogyasztást és környezeti terhelést. Ki is számolták: a közlemény szerint az elmúlt négy évben a világ egyik leghosszabb repülőútján (Auckland–Doha) keletkezett káros anyag egymilliószorosától kímélték meg a környeztet.

November 7-től pedig már a bolgár, magyar és román légtérben  isa hét minden napján, non-stop, a legrövidebb útvonalon, korlátozások nélkül közlekedhetnek a repülőgépek.

Az előzetes becslések szerint ezzel naponta átlagosan közel 20 ezer kilométerrel csökkenhet az átrepülő járatok útvonala, mindez napi 70 tonna üzemanyag-megtakarítást, 220 tonnával kevesebb széndioxid-kibocsátást és 23 órával kevesebb repülési időt jelenthet.

(Borítóképünk illusztráció).

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Nagy Gábor hvg360

Már tesztelik a világ leghosszabb repülőjáratát

A repülőgépmérnökök mellett orvosok is vizsgálják a legnépszerűbb ausztrál légitársaság New York-Sydney és London-Sydney járatának lehetőségét. Az üzemanyagtartályok kibővíthetősége mellett kérdés az is, hogy az utasok hogyan bírják majd a 20 órás bezártságot, miközben leszállás nélkül 13 időzónán repülnek át.