Irán visszalőtt: Az amerikaiak katari bázisát érte rakétatámadás
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
A népszerű kompakt 48 V-os lágyhibrid rendszert és digitális műszeregységet kapott.
A Ford két éve tavasszal leplezte le a negyedik generációs Focust, amelyről tavaly tavasszal derült ki, hogy hibrid technikát kap, Európában pedig mostantól rendelhető is az EcoBoost Hybrid hajtásláncú Focus.
Az 1 literes 3 hengeres turbós benzinmotorra épülő 48 V-os lágyhibrid rendszer 155 lóerős teljesítményt ad le alig 93 gramm/km CO2-kibocsátás mellett. Sőt, 17 százalékkal szerényebb a fogyasztása, mint a kifutó 150 lóerős 1,5 literes EcoBoost motornak. A környezettudatos új hajtáslánc 125 lóerős változatban is elérhető lesz.
A Focus EcoBoost Hybridben a normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát. Az így termelt áramot egy léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.
Az akkumulátor az első utasülések alatt kapott helyet, ezért a járműbe anélkül lehetett beépíteni a mild hibrid hajtást, hogy az helyet rabolt volna el az utastérből vagy a csomagtérből. A BISG egyúttal elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a belső égésű motor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.
A hengerlekapcsolás funkcióval kiegészített új hibrid rendszer mellett a továbbfejlesztett Focusban egy 12,3 colos képátlójú új digitális műszeregység is helyet kapott. Az autó konnektivitását az alapáras FordPass Connect modem javítja, amelynek szolgáltatásai között még idén megjelenik a vészhelyzeti előrejelzés is.
Az új Focus Connected változat alapfelszereltségének része lesz a magán- és céges vásárlók számára egyaránt hasznos vezeték nélküli telefontöltő, illetve a 8 colos érintőképernyővel és hangutasításokkal egyaránt kezelhető Sync 3 berendezés navigációs rendszere.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Új idegenrendészeti eljárás indul.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.
Július elején újabb hullámra lehet számítani.
A Cargolux három Boeing 747-ese közvetlenül az iráni légtér előtt tűnt el a nyomkövető rendszerekből, és azóta sem tudni, hol vannak.