szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Legalábbis két osztrák autós szervezet szerint, mert az nem igazságos megoldás, hogy a szegényebb autósokat azzal büntetik, hogy kitiltják autóikat a városközpontokból.

A tiltás és az adóztatás nem a megfelelő módja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének, sokkal inkább a bio-üzemanyag bekeverés részarányának a növelésére kellene helyezni a hangsúlyt a közlekedésben az Osztrák Autóklub, az ÖAMTC szerint.

Az ÖAMTC az osztrák energia hivatal, az Österreichischen Energieagentur tanulmányának megállapításaira támaszkodva sokkal jobb megoldásnak tekintené a benzinbe és dízelbe kevert bio-üzemanyagok részarányának a növelését.

Az autótulajdonosok többsége egyszerűen nem engedheti meg magának új jármű beszerzését - mutatott rá az ÖAMTC érdekvédelmi tagozatának vezetője, Bernhard Wiesinger. Az osztrák gépjárműállománynak közel a felét 2010 előtt helyezték forgalomba és a személygépkocsi-állomány közel hetven százalékának az értéke nem éri el a 10 ezer eurót.

Az osztrák gépjármű- és kerékpáros szövetség, az ARBÖ (Auto-, Motor- und Radfahrerbund Österreichs) szóvivője Sebastian Obrecht is azon a véleményen van, hogy "a klímavédelmi intézkedéseket nem lehet csak úgy egyszerűen a hátrányos szociális helyzetű rétegek nyakába varrni".

Az osztrák energiaügynökség tanulmánya azt javasolja, hogy a jövőben kizárólag bio-üzemanyaggal kevert dízelt lehessen értékesíteni, a flottaüzemeltetőket pedig kedvezményekkel ösztönözzék száz százalékosan bio-üzemanyag használatára. Növelni kellene emellett a tanulmány javaslatai szerint az alternatív üzemanyagok kifejlesztését célzó kutatások támogatását is. A kormánytól az elektromos autók töltőállomás-hálózatának a kiépítése mellett a fuvarmegosztó szolgáltatások és a gázüzemű autók elterjesztésének az ösztönzését várja a tanulmány.

Az osztrák statisztikai hivatal adatai szerint az osztrák autósok tavaly 3,25 milliárd liter üzemanyagot tankoltak, azaz autóként 775 litert. A dízelautók átlagos fogyasztása száz kilométerenként 6,6 liter, a benzineseké 7,0 liter volt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Hamarosan elkezdhetik oltani az időseket az AstraZeneca-vakcinával a németek

Hamarosan elkezdhetik oltani az időseket az AstraZeneca-vakcinával a németek

A Golf GTI 45. születésnapját 300 lóerős limitált szériával ünnepli a VW

A Golf GTI 45. születésnapját 300 lóerős limitált szériával ünnepli a VW

Megkérdeztük az Operatív törzset, elképzelhetőnek tartják-e a plázák bezárását

Megkérdeztük az Operatív törzset, elképzelhetőnek tartják-e a plázák bezárását