Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#Siemens

hvg.hu Tech

Ránéztek a magyar gyárak körmére, és hát lenne még mit színezni rajta

A magyarországi iparvállalatok négyötöde igénybe veszi fenntarthatósági szakember segítségét zöld céljai megvalósítása érdekében. A fenntarthatóságot erősítő tevékenységek pedig leginkább a hulladékkezelésre (95%) az energiahatékonyságra (85%) és a vízgazdálkodásra (78%) irányulnak – derül ki a Siemens friss kutatásából. A fenntarthatóság tehát egyre fontosabb kérdés a hazai cégek körében, de mögöttes motivációjuk teljesen eltér a külföldi tulajdonosi körrel rendelkező vállalkozások szemléletétől.

Lengyel Tibor Itthon

Első útján lerobbant a MÁV új, bérelt mozdonya

Videót is közzétett a MÁV a Facebookon hétfő reggel arról, hogy elindult az első olyan szerelvény, amit a vasúttársaság újonnan bérelt, használt Siemens-mozdonyainak egyike vontatott, ám azzal már nem dicsekedtek el, hogy visszafelé a mozdony lerobbant. A hvg.hu kérdésére azt írták, hogy a szerelvénynél „ajtóvezérlési hiba” lépett fel.

Lengyel Tibor Itthon

Több oka is van, hogy Lázár már nem barátkozik a Siemensszel, a Paks II. miatti bosszú csak az egyik

Százötven, a ‘60-as évek technológiáját idéző villanymozdonyt lehetett volna korszerű járművekre cserélni a MÁV-nál, de a gyártó német Siemensre megorrolt a kormány. Lázár János szerint „már nem barátkozunk velünk”, így lefújják a 220 milliárdos beszerzést. Megtudtuk: ennek egyik oka lehet a pénzhiány, továbbá erős még a „bosszúfaktor” a Paks II. miatti német–magyar viszály részeként. Sőt, bejátszik Mészáros Lőrinc rosszkedve és a Budapest–Belgrád-projekt is.

Illényi Balázs hvg360

50 éve valaki megnyomta a mobilján a hívás gombot, utána feje tetejére állt a fél világ

Igen nagy utat tett meg a mobiltelefónia a fél évszázaddal ezelőtt lebonyolított első vezeték nélküli telefonbeszélgetés óta. A 12 legendás vagy technikatörténeti mérföldkőnek számító készülék bemutatásából kiderül, hogy a mai okostelefonok legfontosabb „összetevői” közül szinte minden az ezredforduló előtti pár évben jelent meg.

hvg.hu Tech

A világ egyik legnagyobb szén-dioxid-kibocsátási adatbázisát tette elérhetővé a Siemens

Egy termék természeti környezetre gyakorolt hatása 80 százalékban a tervezés során dől el. Az új megoldással, amelyet a Siemens a német klímatechnológiai vállalattal, a Sustamize-zal közösen fejlesztett, a vállalatok pontosan mérhetik, modellezhetik, csökkenthetik és követhetik termékeik szénlábnyomát már a tervezés korai szakaszától.

Kengyel Kristóf Vállalkozás

Elengedhette a kormány a magyar vonatgyártásról szőtt álmait

Az elmúlt évek legnagyobb járműbeszerzésére ír ki nemzetközi tendert hamarosan a MÁV. Ezzel a beszerzéssel az összes hazánkban közlekedő Intercity vonatot újra cserélnék. Ez azt jelenti, hogy nagy valószínűséggel vége az IC+ projektnek, amely a magyar állam szerelemgyermeke volt, azzal a céllal, hogy feléledjen a hazai vasúti járműgyártás.

Németh András Gazdaság

Lehet, hogy a Gazprom ok nélkül állította le teljesen az Észak Áramlat 1 vezetéket

Volodimir Zelenszkij ukrán elnök szerint Oroszország azért növeli az Európára kifejtett nyomást – és azért zárta el a gázszállítást is az Északi Áramlat 1. vezetéken – mert azt akarja, hogy a földrész lakói ne élhessék tovább normális életüket. Ezt alátámasztani látszik az a Siemens-közlemény is, amely szerint a gázvezeték turbináján észlelt olajszivárgás nem adna okot a szállítás teljes leállítására.

Balogh Csaba Tech

És azt a viccet ismeri, amikor a mérnök beül egy operára, egy sörözőbe és egy stadionba? Nem vicc

Elég csak felszállni a Keleti pályaudvaron a Budapest-Salzburg vonatra, és máris siemenses bemutatón találja magát az ember. Az osztrák vasút ugyanis a német vállalat által gyártott járművekkel teljesíti Railjet járatait. Könnyű erre rájönni, a mozdonyok ütközőin ott a Siemens felirat. Persze a vonat egyébként is olyan dolog, melyen egy laikus is kimondatlanul érzi egy ipari nagyvállalat szakembereinek keze nyomát. Egy koncertteremben, egy sörfőzdében vagy egy stadionban ülve már kevésbé nyilvánvaló a mérnöki teljesítmény. Pedig ott van az – ebbe leshettünk bele a színfalak mögött Salzburgban.

1 2 3 4 5 6 7
13
„Csak apád kedvéért sütöttem meg ezt is” – hogyan ne rokkanjunk bele a karácsonyba?

„Csak apád kedvéért sütöttem meg ezt is” – hogyan ne rokkanjunk bele a karácsonyba?

Libanonban értettem meg, hogyan durvulhatott be ennyire a Közel-Kelet - Földes András videója

Libanonban értettem meg, hogyan durvulhatott be ennyire a Közel-Kelet - Földes András videója

Lavrov szerint a tűzszünetnek nincs értelme, olyan békemegállapodás kell, amit lehetetlen megsérteni

Lavrov szerint a tűzszünetnek nincs értelme, olyan békemegállapodás kell, amit lehetetlen megsérteni

Nem a nyelvtudás öröklődik, csak a képesség, hogy a környezetünk nyelvét megtanuljuk – interjú Nádasdy Ádámmal

Nem a nyelvtudás öröklődik, csak a képesség, hogy a környezetünk nyelvét megtanuljuk – interjú Nádasdy Ádámmal

Vádeljárást kezdeményeztek a dél-koreai megbízott államfő ellen

Vádeljárást kezdeményeztek a dél-koreai megbízott államfő ellen

Újra megpróbálnak helikopterrel eljutni a szlovén Alpokban rekedt magyar túrázóhoz

Újra megpróbálnak helikopterrel eljutni a szlovén Alpokban rekedt magyar túrázóhoz

Libanonban értettem meg, hogyan durvulhatott be ennyire a Közel-Kelet - Földes András videója

Libanonban értettem meg, hogyan durvulhatott be ennyire a Közel-Kelet - Földes András videója

Holttestet találtak egy repülőgép futóműaknájában Hawaii-on

Holttestet találtak egy repülőgép futóműaknájában Hawaii-on

Az üzemeltetője szerint terrorcselekmény áldozata lett egy orosz teherhajó

Az üzemeltetője szerint terrorcselekmény áldozata lett egy orosz teherhajó

A címlapról ajánljuk