Magyarország-szerte ellenőrzi a vasúti sorompókat a Siemens a hétvégi összeomlás után
A MÁV-csoport vezérigazgatója azt mondta, az audit a jövő hét közepére elkészül, azután döntenek majd a hogyan továbbról.
A MÁV-csoport vezérigazgatója azt mondta, az audit a jövő hét közepére elkészül, azután döntenek majd a hogyan továbbról.
A MÁV-vezér szerint késő estére rendbe hozták a meghibásodott sorompót, de „valami biztosan nincs rendben”, ha fél napig tartott.
Kínán kívül a világ legnagyobb teljesítményű szélerőműve Dánia partjainál termelhet majd elektromos áramot, de a világ más részére is gyártana belőle a Siemens.
Éppen 150 éve jött létre Budapest, pont 140 éve fogant meg a gondolat, hogy villamosok közlekedjenek a Nagykörúton, és most 100 éve, hogy egységesen sárgára festették őket. Az első Siemenstől a mai Combinókig sok minden változott a közel másfél évszázad során, miközben valóságos fogalom lett.
A frankfurti lett Európa első olyan repülőtere, amely az összes légitársaság minden utasa számára megnyitotta a biometrikus azonosítás lehetőségét. A német Fraport reptér-üzemeltető a svájci SITA technológiai szolgáltató megoldását használja a japán NEC eszközeivel.
Vénaszkennerrel és további fejlesztetésekkel erősítették meg a Bécs–Schwechati nemzetközi repülőtér biztonsági rendszerét.
A magyarországi iparvállalatok négyötöde igénybe veszi fenntarthatósági szakember segítségét zöld céljai megvalósítása érdekében. A fenntarthatóságot erősítő tevékenységek pedig leginkább a hulladékkezelésre (95%) az energiahatékonyságra (85%) és a vízgazdálkodásra (78%) irányulnak – derül ki a Siemens friss kutatásából. A fenntarthatóság tehát egyre fontosabb kérdés a hazai cégek körében, de mögöttes motivációjuk teljesen eltér a külföldi tulajdonosi körrel rendelkező vállalkozások szemléletétől.
Videót is közzétett a MÁV a Facebookon hétfő reggel arról, hogy elindult az első olyan szerelvény, amit a vasúttársaság újonnan bérelt, használt Siemens-mozdonyainak egyike vontatott, ám azzal már nem dicsekedtek el, hogy visszafelé a mozdony lerobbant. A hvg.hu kérdésére azt írták, hogy a szerelvénynél „ajtóvezérlési hiba” lépett fel.
Alig egy hónappal azután, hogy Lázár János „már nem barátkozunk” a Siemensszel kijelentésével lefújt egy beszerzést 115 villanymozdonyra, most a helyettese mégis barátibb hangot ütött meg, mondván: a német cég mégis számításba jöhet. Ám az államnak továbbra sincs pénze a projektre.
Százötven, a ‘60-as évek technológiáját idéző villanymozdonyt lehetett volna korszerű járművekre cserélni a MÁV-nál, de a gyártó német Siemensre megorrolt a kormány. Lázár János szerint „már nem barátkozunk velünk”, így lefújják a 220 milliárdos beszerzést. Megtudtuk: ennek egyik oka lehet a pénzhiány, továbbá erős még a „bosszúfaktor” a Paks II. miatti német–magyar viszály részeként. Sőt, bejátszik Mészáros Lőrinc rosszkedve és a Budapest–Belgrád-projekt is.
Hivatalosan minden rendben a paksi bővítéssel, mondja az orosz kivitelező, a Roszatom és a magyar kormány, a valóságban azonban zavar uralkodik, és ennek jelei egyre jobban láthatók - írja a francia lap.
Igen nagy utat tett meg a mobiltelefónia a fél évszázaddal ezelőtt lebonyolított első vezeték nélküli telefonbeszélgetés óta. A 12 legendás vagy technikatörténeti mérföldkőnek számító készülék bemutatásából kiderül, hogy a mai okostelefonok legfontosabb „összetevői” közül szinte minden az ezredforduló előtti pár évben jelent meg.
Az engedély egyelőre függőben van.
A gyárakban már bizonyítottak, most korallokat mentenek a digitális ikrek – adott hírt a Siemens arról, hogy a tengeri élővilág feltérképezésében használni kezdik a technológiát.
A Siemens és a Gamesa hatalmas szélturbinája csak pár hónapja kezdett működni, de máris rekordot döntött azzal, hogy 24 óra leforgása alatt rengeteg energiát termelt.
A közelmúltban tőzsdére ment zuffenhauseni cég értéke meghaladja a Volkswagenét is.
Egy termék természeti környezetre gyakorolt hatása 80 százalékban a tervezés során dől el. Az új megoldással, amelyet a Siemens a német klímatechnológiai vállalattal, a Sustamize-zal közösen fejlesztett, a vállalatok pontosan mérhetik, modellezhetik, csökkenthetik és követhetik termékeik szénlábnyomát már a tervezés korai szakaszától.
Az elmúlt évek legnagyobb járműbeszerzésére ír ki nemzetközi tendert hamarosan a MÁV. Ezzel a beszerzéssel az összes hazánkban közlekedő Intercity vonatot újra cserélnék. Ez azt jelenti, hogy nagy valószínűséggel vége az IC+ projektnek, amely a magyar állam szerelemgyermeke volt, azzal a céllal, hogy feléledjen a hazai vasúti járműgyártás.
Volodimir Zelenszkij ukrán elnök szerint Oroszország azért növeli az Európára kifejtett nyomást – és azért zárta el a gázszállítást is az Északi Áramlat 1. vezetéken – mert azt akarja, hogy a földrész lakói ne élhessék tovább normális életüket. Ezt alátámasztani látszik az a Siemens-közlemény is, amely szerint a gázvezeték turbináján észlelt olajszivárgás nem adna okot a szállítás teljes leállítására.
Az orosz vállalat ismét felhívta arra a figyelmet, hogy ha a turbina nem kerül vissza Oroszországba, az komoly kockázatot jelent az Északi Áramlat 1 működésében.