Százmilliárdos osztalékot vettek ki a magyar Opel-gyárból
Még a koronavírus-járvány előtt. Az Opel márka pont a járvány előtt lett nyereséges a csökkenő eladások ellenére is.
Még a koronavírus-járvány előtt. Az Opel márka pont a járvány előtt lett nyereséges a csökkenő eladások ellenére is.
A három éve épülő autóipari tesztpálya 65-70 százalékban már elkészült. Most a fékezési tesztekre alkalmas területet adták át.
Ilyen jelentős visszaesést az eladási adatok regisztrálásának megkezdése óta nem jegyeztek fel.
Abban is megállapodtak, hogy a kormány mindenképp kifizeti a bajor autógyárnak az állami támogatást.
A koronavírus-járvány sok mindent megváltoztathat az autóiparban is.
A PSA csoport gyártásért felelős alelnöke szerint „fokozatosan és biztonságosan” indítják meg a gyártást, „ez a két kritérium határozza majd meg az elkövetkező hetek és hónapok döntéseit”.
Az autók egyre inkább guruló számítástechnikai eszközök.
A Nissan kivonulna és meghagyná Európát a szövetséges Renault-nak, állítja egy cikk, miközben a cég szóvivője szerint erről szó sincs, és teljes gőzzel készülnek az új Nissan Qashqai angliai gyártására.
A koronavírus miatt nemcsak a gyártási, hanem a helyi értékesítési tevékenységek is teljesen leálltak.
Hatalmas kieséseket okoz a járvány a legnagyobb autógyártóknak, és jelenleg még azt sem tudni, hogy a kereslet mikor normalizálódhat újra.
Bizakodóak a Mercedes anyavállalatánál a kínai eladások miatt.
A leállás egy pillanat műve volt, de a visszaállás hosszú ideig eltarthat, és valójában azt se tudni, mikor kezdődhet el – ez a globális láncban működő nagy német autóipari cégek dilemmája.
A döntést részben a járvány gazdasági hatása indokolja, részben pedig az autóipar általánosabb változásai. Tavaly az alkalmazottak 10 százalékát építették le, most újabb száz embert.
Európa 229 autógyártó üzemében állt le a termelés lassan két hete.
Lee Iacocca villájáról sok mindent elárul, hogy a hatalmas épületben csak fürdőszobából nyolc van.
Két autóipari cég is bezár hétfőtől, Békéscsabán, Orosházán és Makón közel ötezer dolgozónak kell otthon maradnia a járvány miatt.
Nem csak az egészségügy, hanem a gazdaság szempontjából is katasztrofális héten vagyunk túl. A járvány miatt sorra állnak le az ország legnagyobb gyárai, a forint félelmetesen nagyot zuhant, megugró munkanélküliségtől félhetünk. A kormány mentené a menthetőt, de még nagyon sok a bizonytalanság a már bejelentett lépések körül is. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
A teljes magyar ipar majdnem harmadát az autógyártás jelenti, a GDP 4-5 százalékát ez a szektor adja. A koronavírus nélkül is bajban lenne az autóipar, a járvány viszont extrémen súlyossá teszi a helyzetet. És azt sem tudni még, mi lesz a beszállítókkal, valamint a több tízezer alkalmazottal.
A vállalat abban bízik, hogy a lehető leghamarabb vissza lehet majd állni a normál működésre.