Magyarország is megérzi, ha a német autógyártók nem taposnak bele
Túl lassan alakul át a világ járműgyártásában meghatározó szerepet játszó német autóipar, s ennek következményeit a vele együttműködő országok is kénytelenek lesznek viselni.
Túl lassan alakul át a világ járműgyártásában meghatározó szerepet játszó német autóipar, s ennek következményeit a vele együttműködő országok is kénytelenek lesznek viselni.
A magyar gyár által összeállított motorok jelentik a francia-német autóipari konszern legnagyobb számban készülő erőforrását.
Hogy pontosan hányat, azt nem jelentette be a német járműipari konszern.
Még karácsony előtt aláírják a megállapodást a világ negyedik legnagyobb autóipari csoportjának létrehozásáról.
Olyan összeget költenek majd elektromos autók fejlesztésére, amivel nem nagyon tud más piaci szereplő versenyezni.
A német gazdaság most megúszta a recessziót, de a korábban az egyik húzóerőnek számító autóipar nehéz helyzetben van.
2019 még jó év lesz, de utána jelentős visszaesés lesz tapasztalható.
Egy évszázadon keresztül a németek joggal büszkélkedhettek azzal, hogy a világ legjobb autóit ők gyártják, de most a Google, a Tesla és a nyomukba járó kínaiak lenyomhatják őket - kesereg a hamburgi Der Spiegel.
Egymás után függesztik fel a kilakoltatásokat az ellenzéki kerületi polgármesterek; létszámleépítésre kényszerülhet a Dunaferr; Orbán Viktor Vlagyimir Putyinnal tárgyalt Budapesten. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Válságos évek elé nézhet a világ autóipara, több nagy cég az egyesülésben látja a menekülési útvonalat. Az egyik legnagyobb fúziót most erősítették meg.
A francia PSA csoport felügyelőbizottsága jóváhagyta a fúziós javaslatot a olasz-amerikai Fiat Chryslerrel.
Akad olyan, az autóiparban dolgozó munkavállaló, aki 31 napot dolgozott egy hónapban és hétvégén is 12 órázott – mondta a Népszavának a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke.
Valami nagyon furcsa történik az autógyártásban Magyarországon és világszerte is. Sorra érkeznek a hírek arról, hogy válságot várnak az iparág szereplői, eközben a környékünkön új gyárak nyílnak, és az újonnan forgalomba állt autók száma is nő. Mi történik?
A Volkswagen autói például több szén-dioxidot bocsátanak ki, mint Ausztrália.
Haszongépjárműveket fognak gyártani a személyautók mellett Gliwicében.
Csak végső esetben lehet megoldás a rövidített munkaidő, de a Schaeffler egy gyárában már nincs más lehetőség.
Inotai András közgazdász szerint súlyos hiba volt csak az autóiparra építeni a magyar gazdaságot, az új "vállalkozói" réteg pedig nem versenyképes és fenntartható.
Magyarországon építi meg 13,3 milliárd forintból az első külföldi gyárát a dél-koreai Bumchun Precision.