Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke szerint egészen biztosan lesznek nem fizetett időszakok egyes alkalmazottak számára.
Amikor tavasszal egymás után abbahagyták a munkát a hazai autógyárakban, sokan bíztak abban, hogy a járvány levonulása után a kiesett termelés jelentős része pótolható lesz, ám nem ez a helyzet – írja a G7.hu. Továbbra sincs ugyanis kereslet az új autókra. A nemrég véget ért második negyedévben az európai újautó-eladások 46 százalékkal zuhantak – idézik az LMC Automotive elemzőcég megállapításait –, és arra lehet számítani, hogy az év egészében 24 százalék lesz a mínusz 2019-hez képest.
Egyáltalán nem alakulnak még úgy a dolgok, mint tavaly novemberben. A műszakok általában csökkentett létszámmal mennek, a legtöbb helyen nem is indult újra az összes műszak. Bizonyos területek nem termelnek – nyilatkozta László Zoltán, a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke a portálnak.
A nyári leállások sem maradnak el, hiába használhatták ki a gyárak karbantartásra a tavaszt. A kecskeméti Mercedes augusztus 17-e és 23-a között tart előre tervezett termelési szünetet – közölték a G7-tel. Az esztergomi Suzuki augusztus 10-től 21-ig tartja meg a szokásos leállását. A győri Audinál bizonyos motorgyártó területeken a 28-33. hét között lesz leállás, míg más szegmensekben csökkentett üzemmódban zajlik a termelés. Ami pedig a járműgyártást illeti, ott a 30. héten (július 20-26.) között nem lesz termelés.
A leállások és a termelés lassulása miatt a Vasas alelnöke szerint egészen biztosan lesznek nem fizetett időszakok egyes alkalmazottak számára, sokan pedig csak az alapbérüket fogják megkapni. Nagyon sok helyen már cafeteriát váltottak át fizetett szabadságra – részletezte László –, illetve munkaidő-keretben tologatják a napokat. Azt is mondta, hogy:
nagyon sok helyen elkezdték újraértelmezni a magyar törvényeket, amelyek szerint állásidő esetén alapbért kell fizetni. Ennek csak a 70-75-80 százalékát fizetik ki, és magyarázatként legfeljebb annyit tesznek hozzá, hogy így tudják megőrizni a munkahelyeket. Pedig ez az esetek egy részében nem igaz.
Az Audit, a BMW-t és a Mercedest is alaposan megviselte a koronavírus-válság
A két bajor cégnek, az Audinak és BMW-nek egyformán a negyedével estek az eladásai az idei második negyedévben, a Mercedes is hasonló eredményeket vár.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
A munka minőségét sok kritika érte.
Szokták mondani, hogy a zenész ne politizáljon, de akkor a politika meg ne szóljon bele a zenébe – vélekedett.