szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke szerint egészen biztosan lesznek nem fizetett időszakok egyes alkalmazottak számára.

Amikor tavasszal egymás után abbahagyták a munkát a hazai autógyárakban, sokan bíztak abban, hogy a járvány levonulása után a kiesett termelés jelentős része pótolható lesz, ám nem ez a helyzet – írja a G7.hu. Továbbra sincs ugyanis kereslet az új autókra. A nemrég véget ért második negyedévben az európai újautó-eladások 46 százalékkal zuhantak – idézik az LMC Automotive elemzőcég megállapításait –, és arra lehet számítani, hogy az év egészében 24 százalék lesz a mínusz 2019-hez képest.

Egyáltalán nem alakulnak még úgy a dolgok, mint tavaly novemberben. A műszakok általában csökkentett létszámmal mennek, a legtöbb helyen nem is indult újra az összes műszak. Bizonyos területek nem termelnek – nyilatkozta László Zoltán, a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke a portálnak.

A nyári leállások sem maradnak el, hiába használhatták ki a gyárak karbantartásra a tavaszt. A kecskeméti Mercedes augusztus 17-e és 23-a között tart előre tervezett termelési szünetet – közölték a G7-tel. Az esztergomi Suzuki augusztus 10-től 21-ig tartja meg a szokásos leállását. A győri Audinál bizonyos motorgyártó területeken a 28-33. hét között lesz leállás, míg más szegmensekben csökkentett üzemmódban zajlik a termelés. Ami pedig a járműgyártást illeti, ott a 30. héten (július 20-26.) között nem lesz termelés.

A leállások és a termelés lassulása miatt a Vasas alelnöke szerint egészen biztosan lesznek nem fizetett időszakok egyes alkalmazottak számára, sokan pedig csak az alapbérüket fogják megkapni. Nagyon sok helyen már cafeteriát váltottak át fizetett szabadságra – részletezte László –, illetve munkaidő-keretben tologatják a napokat. Azt is mondta, hogy:

nagyon sok helyen elkezdték újraértelmezni a magyar törvényeket, amelyek szerint állásidő esetén alapbért kell fizetni. Ennek csak a 70-75-80 százalékát fizetik ki, és magyarázatként legfeljebb annyit tesznek hozzá, hogy így tudják megőrizni a munkahelyeket. Pedig ez az esetek egy részében nem igaz.

Az Audit, a BMW-t és a Mercedest is alaposan megviselte a koronavírus-válság

A két bajor cégnek, az Audinak és BMW-nek egyformán a negyedével estek az eladásai az idei második negyedévben, a Mercedes is hasonló eredményeket vár.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Bozóttüzek tombolnak Kaliforniában, 8 ezer embert kellett evakuálni

Bozóttüzek tombolnak Kaliforniában, 8 ezer embert kellett evakuálni

A kínai luxusautók csúcsa az 5,6 méteres Hongqi H9+

A kínai luxusautók csúcsa az 5,6 méteres Hongqi H9+

Ukrajna olimpiát rendezne

Ukrajna olimpiát rendezne