Egyetlen új autót sem adtak el a múlt hónapban az 1,36 milliárd lakosú Indiában
A koronavírus miatt nemcsak a gyártási, hanem a helyi értékesítési tevékenységek is teljesen leálltak.
A koronavírus miatt nemcsak a gyártási, hanem a helyi értékesítési tevékenységek is teljesen leálltak.
Hatalmas kieséseket okoz a járvány a legnagyobb autógyártóknak, és jelenleg még azt sem tudni, hogy a kereslet mikor normalizálódhat újra.
Bizakodóak a Mercedes anyavállalatánál a kínai eladások miatt.
A leállás egy pillanat műve volt, de a visszaállás hosszú ideig eltarthat, és valójában azt se tudni, mikor kezdődhet el – ez a globális láncban működő nagy német autóipari cégek dilemmája.
A döntést részben a járvány gazdasági hatása indokolja, részben pedig az autóipar általánosabb változásai. Tavaly az alkalmazottak 10 százalékát építették le, most újabb száz embert.
Európa 229 autógyártó üzemében állt le a termelés lassan két hete.
Lee Iacocca villájáról sok mindent elárul, hogy a hatalmas épületben csak fürdőszobából nyolc van.
Két autóipari cég is bezár hétfőtől, Békéscsabán, Orosházán és Makón közel ötezer dolgozónak kell otthon maradnia a járvány miatt.
Nem csak az egészségügy, hanem a gazdaság szempontjából is katasztrofális héten vagyunk túl. A járvány miatt sorra állnak le az ország legnagyobb gyárai, a forint félelmetesen nagyot zuhant, megugró munkanélküliségtől félhetünk. A kormány mentené a menthetőt, de még nagyon sok a bizonytalanság a már bejelentett lépések körül is. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
A teljes magyar ipar majdnem harmadát az autógyártás jelenti, a GDP 4-5 százalékát ez a szektor adja. A koronavírus nélkül is bajban lenne az autóipar, a járvány viszont extrémen súlyossá teszi a helyzetet. És azt sem tudni még, mi lesz a beszállítókkal, valamint a több tízezer alkalmazottal.
A vállalat abban bízik, hogy a lehető leghamarabb vissza lehet majd állni a normál működésre.
A cégnél Győrben jelenleg közel 13 ezer ember dolgozik.
A CO2-kvóta miatti bírságok már felérnek egy kegyelemdöféssel. Sok gyártónál ez élet-halál kérdése lehet.
A japán gyártó hazai részlegénél eddig nem tapasztaltak megbetegedést – Kínában újraindult a termelés.
A Mercedesnél 2039-re teljes karbonsemlegességet hirdettek.
Átlagosan 12 százalékos béremelést hajt végre a Magyar Suzuki Zrt. A fizikai dolgozói körében az átlagbér 13,4 százalékkal növekszik.
Továbbra is trükköznek a dízelautók kibocsátási adataival a Daimlernél.
Az autógyártás szenvedheti meg leginkább az új típusú koronavírus okozta járványt az ipari ágazatok közül.
A beruházást a magyar kormány is megtolja, 425 millió forinttal.