#autóipar

Le Figaro-elemzés: Utolérheti Magyarországot és Szlovákiát a német autóipari válság
 

Le Figaro-elemzés: Utolérheti Magyarországot és Szlovákiát a német autóipari válság

A két ország számára súlyos következményekkel járhat, hogy lelassult a német anyacégek termelése, mivel mind Magyarország, mind Szlovákia erősen függ attól, miként alakulnak a dolgok a német gazdaságban. A BMW máris bejelentette, hogy a tervezett debreceni üzemben nem három, hanem csupán két modell gyártanak majd, ami azt jelenti, hogy évente nem 150 ezer, hanem csupán 80-90 ezer jármű kerül le a szalagról.

hvg360 hvg360









A szemünk előtt zajlik az európai autóipar agóniája, hatalmas leépítések jönnek
 

A szemünk előtt zajlik az európai autóipar agóniája, hatalmas leépítések jönnek

A kiadáscsökkentések és átszervezések hatalmas elbocsátási hullámot indítottak az európai autóiparban, amelyet egyszerre több probléma sújt: 2035-re teljesen át kellene állnia az elektromos autók gyártására, miközben visszaesett a kereslet e járművek iránt. A kínai gyártók egyre nagyobb konkurenciát jelentenek Európában, de még ennél is nagyobb baj, hogy a régi nagy autómárkák rohamosan szorulnak ki a kínai piacról.











Trump nyert, és már el is kezdődött a békebiznisz: Magyarország veszíteni fog
 

Trump nyert, és már el is kezdődött a békebiznisz: Magyarország veszíteni fog

A Biden-kormány által felmondott adóegyezmény újrakötése könnyebb lesz Trumppal, ezen kívül Magyarország autóexportra specializálódott uniós tagként és sebezhető feltörekvő gazdaságként csak veszíthet az új elnökön. Bár Varga Mihály pénzügyminiszter azt mondta, Magyarország az előző Trump-cikluson sem nyert. Az EU-nak egy évre van fegyverzete gazdasági háborúhoz, de egyelőre úgy tűnik, az Európai Bizottság a harc helyett a bizniszeléssel próbálkozik.