A Covid-lezárások óta nem volt ilyen mélyen a magyar ipar
Két banki elemző is úgy véli, hogy messze még a trendforduló, főként az exportra termelő ágazatok vannak óriási bajban.
Két banki elemző is úgy véli, hogy messze még a trendforduló, főként az exportra termelő ágazatok vannak óriási bajban.
A feldolgozóipari ágazatok többségében csökkent a termelés a KSH adatai szerint.
Tavaly mintegy 19 ezer munkahely szűnt meg a német autóiparban az EY könyvvizsgáló és tanácsadó cég friss elemzése szerint: 2024 végén 761 ezer alkalmazottat foglalkoztatott az ágazat, egy évvel korábban pedig még mintegy 780 ezret. A leépítések az idén is folytatódnak.
Míg a nyugati világban Elon Musk politikai szereplése miatt kap nagy visszhangot a vállalat piaci visszaesése, keleten inkább az egyre komolyabb vetélytársak miatt.
Donald Trump azt az európai autóipart sújtaná 25 százalékos vámmal, amelynek Magyarország is fontos szereplője, hiszen az USA-ba közvetlenül és Németországon keresztül is termelnek a hazai gyárak.
A nagy multiknál jellemzően legalább egy, de inkább több csoportos létszámleépítésnyi emberrel csökkent a dolgozók száma tavaly. A kisebb vállalkozásoknál még durvább a létszámcsökkenés.
A cégnek Magyarországon is komoly érdekeltségei vannak.
Az előző évek drágulása után árcsökkenés biztosan nem lesz sem a használt, sem az új autóknál – véli Wachtler Tamás, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója. Ha nincs elég pénzük, a vevők inkább kivárnak, de olyan autót akarnak venni, amelyben jól érzik magukat.
Egyre több német vállalat viszi külföldre a működését, jelentősen csökken a legnagyobb cégek értéke és termelékenysége is Németországban.
A szektor szigetszerűen működik a magyar gazdaságban, a beszállítók pedig függő helyzetben vannak.
A céges autóknál vélhetően ez az arány még sokkal magasabb.
Négy amerikai államban is olyan beruházásai vannak a Fordnak, amelyek az elektromos autózáshoz kötődnek.
Akkora mínuszok érkeznek az ipari statisztikában, hogy ahhoz képest egy időjárás-jelentés semmi.
Jim Farley szerint hosszú távon a Kanadára és Mexikóra kivetett 25 százalékos vámtarifa soha nem látott méretű lyukat fog ütni az amerikai iparon.
Sorra veti ki a kereskedelmi védővámokat az amerikai elnök, kedden az acél- és az alumínium importjának extrasarcát jelentette be, de ehhez csapva belengette, hogy hasonló pluszterhekre számíthatnak az USA gyógyszer- és autóipari partnerei is. Utóbbiak között az egyik legjelentősebb Németország, és Donald Trump egy friss nyilatkozatában külön ki is pécézte a legnagyobb német autógyártókat, kétséget sem hagyva a következő célpontjai felől.
Az enyhítést már megalapozta egy múlt héten kiadott uniós stratégiai dokumentum, ami a klímacélok eléréséhez „technológiasemleges” megközelítést ajánl.
A megemelt vámok az infláció felpörgetésével elsősorban a fogyasztókat terhelik meg – figyelmeztetett a német autóipari szövetség vezetője.
A román autógyártás három éve döntögeti saját rekordjait. A magyar autóipar visszaesik.
Épp azok az ágazatok húzzák le a legcsúnyábban a magyar ipart, amelyekre a kormány feltette a gazdaság jövőjét.