Minden harmadik autó fehér a világon, mellette ezek a legnépszerűbb autószínek
A céges autóknál vélhetően ez az arány még sokkal magasabb.
A céges autóknál vélhetően ez az arány még sokkal magasabb.
Négy amerikai államban is olyan beruházásai vannak a Fordnak, amelyek az elektromos autózáshoz kötődnek.
Akkora mínuszok érkeznek az ipari statisztikában, hogy ahhoz képest egy időjárás-jelentés semmi.
Jim Farley szerint hosszú távon a Kanadára és Mexikóra kivetett 25 százalékos vámtarifa soha nem látott méretű lyukat fog ütni az amerikai iparon.
Sorra veti ki a kereskedelmi védővámokat az amerikai elnök, kedden az acél- és az alumínium importjának extrasarcát jelentette be, de ehhez csapva belengette, hogy hasonló pluszterhekre számíthatnak az USA gyógyszer- és autóipari partnerei is. Utóbbiak között az egyik legjelentősebb Németország, és Donald Trump egy friss nyilatkozatában külön ki is pécézte a legnagyobb német autógyártókat, kétséget sem hagyva a következő célpontjai felől.
Az enyhítést már megalapozta egy múlt héten kiadott uniós stratégiai dokumentum, ami a klímacélok eléréséhez „technológiasemleges” megközelítést ajánl.
A megemelt vámok az infláció felpörgetésével elsősorban a fogyasztókat terhelik meg – figyelmeztetett a német autóipari szövetség vezetője.
A román autógyártás három éve döntögeti saját rekordjait. A magyar autóipar visszaesik.
Épp azok az ágazatok húzzák le a legcsúnyábban a magyar ipart, amelyekre a kormány feltette a gazdaság jövőjét.
A két ország számára súlyos következményekkel járhat, hogy lelassult a német anyacégek termelése, mivel mind Magyarország, mind Szlovákia erősen függ attól, miként alakulnak a dolgok a német gazdaságban. A BMW máris bejelentette, hogy a tervezett debreceni üzemben nem három, hanem csupán két modell gyártanak majd, ami azt jelenti, hogy évente nem 150 ezer, hanem csupán 80-90 ezer jármű kerül le a szalagról.
“A korábbinál több autóipari vállalat tárgyal leépítésekről” – közölte a német gazdaságkutató intézet.
A gyors elektromos átállás öncsonkításra kényszerítette az európai autóipart, ráadásul a kínai gyártóknak kedvez, akik kézben tartják az akkumulátoripari technológiát és a nyersanyagokat is – mondja Várkonyi Gábor autópiaci szakember. Interjú.
Fokozatosak lesznek az elbocsátások, visszaállítják a foglalkoztatási garanciát, cserébe a munkavállalóknak le kell mondaniuk a közvetlen béremelésekről. Mindkét fél örülhet.
A kecskeméti Mercedes-üzem egy hónapos leállásának hírére utánajártunk, milyen hosszú termelési szünetet tart a több magyarországi autógyár.
Az európai autógyártók emelik a belsőégésű motoros autók árát, miközben kedvezményeket kínálnak az elektromos autókra, hogy növeljék utóbbiak arányát az eladásban. 2025-től ugyanis szigorodnak az uniós előírások a szén-dioxid-kibocsátásra. A francia autólobbi vezetője ki is fakadt a szabályozás miatt.
Az elemzők úgy vélik, hogy a helyzet javulni fog, ha a kamatlábak csökkennek, és beindulnak az európai cégek új stratégiai szövetségei.
Az évtizedekig biztos profitot hozó kínai piacról egyre inkább kiszorulnak a nem hazai szereplők.
A megszokottnál merészebb fordulat az autós világban: a patinás brit Jaguar leállítja a gyártást, és két év múlva mindent másképp fog csinálni. Az új elektromos modellel a luxusautók piacát céloznák meg.
A kiadáscsökkentések és átszervezések hatalmas elbocsátási hullámot indítottak az európai autóiparban, amelyet egyszerre több probléma sújt: 2035-re teljesen át kellene állnia az elektromos autók gyártására, miközben visszaesett a kereslet e járművek iránt. A kínai gyártók egyre nagyobb konkurenciát jelentenek Európában, de még ennél is nagyobb baj, hogy a régi nagy autómárkák rohamosan szorulnak ki a kínai piacról.