A spanyol és az olasz autópiac omlott össze a legjobban idén
Mindkét országban nagyjából 40 százalék a visszaesés eddig. Nálunk 25 százalékos a forgalom csökkenése.
Mindkét országban nagyjából 40 százalék a visszaesés eddig. Nálunk 25 százalékos a forgalom csökkenése.
Európában és Amerikában rémes negyedéve volt a BMW-nek, és ezen az ázsiai javulás is csak kicsit tudott szépíteni.
A csőd szélére jutott cégek, a munkájukat vesztő tízezrek nemigen kaptak segítséget, a németek GDP-arányosan több mint 30-szor annyit költöttek erre. A magyar kormány kommunikációjából ez persze nem derül ki, ezért nőhetett Orbán Viktor népszerűsége. Arról nem beszélve, hogy kedvenc üzleti körei persze most sem jártak rosszul.
Az előző hónaphoz képest kicsit javult a helyzet, de májusban még mindig nagyon kevés új személyautó talált gazdára.
Az európaiak leginkább VW Golfból ülnek át a jelentősen drágább Tesla Model 3-ba.
Az új buszok túlnyomó többségébe még mindig gázolajat kell tankolni, az elektromos járművek részesedése alig 4 százalékra tehető.
A Fiat Chrysler, a PSA és a Renault piacrésze jelentősen csökkent márciusban, a legkevesebbet a Volvo és a Daimler bukta.
Európában a legnagyobb visszaesést a koronavírus által leginkább sújtott Olaszországban regisztrálták.
A kereskedők remélik, hogy a drasztikus visszaesés csak rövid távú lesz, így a második félév valamennyire képes lesz kompenzálni.
A wolfsburgiak népszerű kompakt modelljét egy francia kisautó előzte meg az eladási listák élén.
Hosszú idő után most először kevesebb divatterepjárót adtak el a németeknél, mint korábban. Ennek oka többek közt a CO2-kvóta.
A korábbi évek növekedését folytatva 2019-ben a második helyen zárt a Ford a hazai piacon, de 2020 a nagy változások éve a cég életében. Egy 16 modellből álló, új elektromos termékcsaláddal is készülnek az idei évre, de tovább folytatják sikeres, fiatalokat támogató programjaikat is.
A három nagy prémiumgyártó közül kettő tavalyhoz képest javítani tudott az idei eladási mutatóin.
Megállhat a magyar újautó-piac látványos növekedése. Mivel szigorodtak a károsanyag-kibocsátási szabályok, a kereskedők sok olyan autót adtak el papíron az első három negyedévben, amelyeket szeptembertől már nem lehetne.
A Renault román márkájának elérhető árú divatterepjárója a jelek szerint igen kelendő az európai piacokon.
Ki gondolta volna pár éve, hogy egy elektromos autóból veszik majd a legtöbbet?
Az Európai Unió jövőre életbe lépő új emissziókorlátozása teljesen átalakítja az európai autóüzletet, így 2020-tól szűkebb kínálat és drágulás jöhet – mondta el interjúnkban Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezetője.
Az autóvásárláshoz és -behozatalhoz, valamint a cégautókhoz fűződő közterhek radikális átalakítására készül az Orbán-kormány: jelentősen csökkentenék a fizetnivalókat annak érdekében, hogy könnyebb és olcsóbb legyen kocsit cserélni, így megújuljon az elavult magyar járműállomány – derül ki a hvg.hu birtokába került előterjesztésből. A Pénzügyminisztérium által kidolgozott, még titkos javaslatnak a kocsivásárlást tervezők örülhetnének, kevesebb lenne az intéznivaló, többféle illeték és az eredetvizsgálat díja is megszűnne. Ha a kormány rábólint a reformra, a regisztrációs adó is változna, hogy fékezzék a kevésbé korszerű autók behozatalát.
A szabadidő-autók és off-road járművek adják már az újonnan forgalomba helyezett autók harmadát Németországban. Ezek az autók közel a negyedével többet fogyasztanak, mint egy kompakt autó, ami lényegében eltüntette az elektromos autók kedvező hatását a globális olajfogyasztásra.
Ha úgy érzi minden tizedik autó az utcán Astra vagy Swift, akkor tökéletesen látja.