szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Fiat Chrysler, a PSA és a Renault piacrésze jelentősen csökkent márciusban, a legkevesebbet a Volvo és a Daimler bukta.

Koronavírus - a második hullám, a második lezárás
A sokak által vártnál később, de november közepén a magyar kormány is úgy döntött, korlátozások bevezetésével próbálja megfékezni a koronavírus-járvány második hullámát. A döntés pillanatában napi ötezer új fertőzöttet azonosítottak, és jobbára 50 és 100 között járt a vírus következtében 24 órán belül elhunytak száma. Az első lépés részleges lezárást jelent, de kérdés, hogy ez mennyire hatékony. Kövesse híreinket!
Friss cikkek a témában

Az ACEA, vagyis az Európai Autógyártók Szövetsége arról számolt be, hogy idén márciusban az Európai Unióban 164 653 autót adott el a Volkswagen-csoport. Ez a koronavírus miatt ugyan jelentősen szerényebb mennyiség, mint a 2019 márciusában eladott 306 023 eladott autó (46,2 százalékos csökkenés), de a német konszern piacrésze még így is nőtt, konkrétan 24,2-ről 29 százalékra.

Az EU-ban a PSA tanyázik a második helyen, mely francia vállalatcsoport alig 68 816 autó adott el az idei év harmadik hónapjában, ami 68,1 százalékos csökkenést jelent az előző év hasonló időszakában jegyzett 215 862 darabos mennyiséghez képest. A Citroën, DS, Opel, Peugeot és Vauxhall márkákat tömörítő PSA piacrésze éves viszonylatban 17,1-ről 12,1 százalékra csökkent.

A Renault-csoport márciusban az egy évvel korábbi 157 701 helyett mindössze 55 663 autót adott el, ami 64,7 százalékos visszaesést jelent. A francia vállalat piacrésze egy év alatt 12,5-ről 9,8 százalékra csökkent.

A Hyundainál, illetve a BMW-nél 42,5, illetve 40,7 százalékkal csökkent az eladott autók darabszáma, ettől függetlenül mindkét cég növelte piacrészét. A Hyundai 6,2-ről 7,9 százalékra, a BMW 5,8-ról 7,6 százalékra javított.

A legnagyobb bukást a Fiat Chrysler Automobiles szenvedte el. Az FCA a korábbi 94 291 helyett mindössze 22 070 autót adott el, ami 76,6 százalékos visszaesést jelent, és azt hozta magával, hogy a cég részesedése 7,4-ről 3,9 százalékra olvadt.

A legkisebb mértékben a Volvo eladásai estek vissza: a kínai tulajdonban lévő svéd márka eladásai 33,2 százalékkal mérséklődtek. Ezenkívül a Daimler is viszonylag jól, 39,4 százalékos forgalomcsökkenéssel vészelte át az elmúlt hónapot.

Márciusban az Európai Unióban mindössze 567 308 új személyautót helyeztek forgalomba, ami 55,1 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábban regisztrált 1 264 569 darabos mennyiséghez képest. A legkisebb, 0,9 százalékos visszaesést Finnországban regisztrálták, ezenkívül pedig Svédországot és Magyarországot is relatíve szerény mértékben viselte meg a járvány, mely országokban rendre 8,6, illetve 14,3 százalékkal zsugorodott a piac.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Hogyan lehet olcsón, áram nélkül fertőtleníteni a sebészeti eszközöket?

Hogyan lehet olcsón, áram nélkül fertőtleníteni a sebészeti eszközöket?

Hiába hallgatott Bayer Zsolt 20 évig az állítólagos pedofil harcostársról, felelősségre nem vonható érte

Hiába hallgatott Bayer Zsolt 20 évig az állítólagos pedofil harcostársról, felelősségre nem vonható érte

Európa jön fel az innovációban, Budapest pedig központtá válik

Európa jön fel az innovációban, Budapest pedig központtá válik