Változások sorát vezeti be a Revolut, sok minden lesz drágább
Több ezer felhasználóval beszélgetett a fintech cég, mielőtt bevezették az újdonságokat.
Több ezer felhasználóval beszélgetett a fintech cég, mielőtt bevezették az újdonságokat.
Csak azonnali vészhelyzetnél avatkozhat be a jegybank. Ha egy határon átnyúló fintech cégnél probléma van, kisebb az MNB fogyasztóvédelmi mozgástere, mint a magyar szolgáltatókkal szemben.
A jövőben akár egy kesztyűbe, gyűrűbe tett csippel is fogunk tudni fizetni, ám a következő évek még egyértelműen a mobilról fognak szólni - mondja Antony Cahill, a Visa európai régiókért felelős ügyvezető igazgatója.
A korábbi könnyedebb témák után ezúttal az alternatív bankolási lehetőségekről, vagyis a fintech megoldásokról esett szó az Őrültech című podcast eheti adásában.
Falak dőltek le szeptemberben a bankrendszerben – a PSD2 uniós direktíva révén kinyílik a kapu a versenyre a hagyományos bankok mellett a fintech cégek számára is, így a bankszámlákra épülve új szolgáltatások jelenhetnek meg.
A mindennapi pénzügyeket, például a vásárlást megkönnyítő megoldásokkal rukkoltak elő a K&H fejlesztői innovációs versenyére jelentkező startupok. A világ minden tájáról összesen 45 csapat nevezett többek között mesterséges intelligencián alapuló adatfeldolgozó alkalmazással, "láthatatlan" és különböző elektronikus fizetési megoldással. A K&H szakmai zsűrije a Mondriaan csapatot választotta győztesnek.
A CIB Bank több mint 200 ezer ügyfele használja már a pénzintézet mobilalkalmazását, legtöbbször egyenleglekérdezésre vagy eseti átutalásra. A felhasználók havonta átlagosan 13-14 alkalommal lépnek be az alkalmazásba – közölte a pénzintézet.
A 2008-as világválság hatására sokan próbáltak alternatívát keresni a bankok által működtetett pénzügyi rendszerre. Azóta ígéretes újítások láttak napvilágot, amelyek alapjaiban kérdőjelezik meg a banki dogmákat. Cikksorozatunk második részében ezek közül mutatunk be két további izgalmas példát.
PSD2 – a GDPR mellett ez is gyakran elhangzó rövidítés manapság, ami jelentősen megváltoztathatja a vállalkozások életét. De miért is? Mert ennek révén olyan lehetőségekhez juthatnak a cégek, melyekkel hatékonyabbá tehetik a működésüket, ezáltal pedig versenyképesebbé válhatnak.
A pénzügy és a technológia összefonódásában rejlő lehetőségeket taglaló idei, mősodik Fintech Banking Summit konferencián hazai szakemberek mellett izraeli fintech-guruk és vállalkozások mutatták meg, hogyan kerülhet egy kis ország természeti kincsek nélkül is elsők közé a gazdasági innovációban.
Hazai és külföldi szakemberek két hét múlva Budapesten mutatják be elképzeléseiket arról, miként is alakítja át a következő években pénzügyeinket a technológia. Az idei Fintech Banking Summit konferencia szervezői azt ígérik, az eseményen megtudhatjuk, hogy mikor mondhatunk búcsút a papírpénznek, és hogy milyen más, hasonló jelentőségű változásra számíthatunk a következő években.
Az MKB Fintechlab által harmadjik alkalommal megrendezett Fintech Akadémia fókuszában idén a digitális készségek gyakorlati alkalmazása áll. A november végén tartandó esemény legfontosabb eleme az a 30 órás fejlesztői verseny (hackathon), melynek során a közép-kelet-európai régió 100 legtehetségesebb fintech fejlesztő startupja méri össze tudását. A verseny főnyereménye egy 25 ezer euró értékű befektetés és garantált bejutás az MKB Fintechlab következő nemzetközi inkubációs programjába.
Szigetes tulajdonostársaival részesedést szerzett a három éve nemzetközi szinten is terjeszkedő, digitális vagyonkezelési megoldásokat fejlesztő Dorsumban.
A banki szolgáltatások digitalizációja egyelőre kevés valódi sikert termelt ki, de a fintech meg fogja változtatni nemcsak az ügyfelek, hanem a pénzügyi szektor egészének gondolkodását is. A bankok szempontjából már „holnap” – véli Dobó Mátyás, aki jelenleg az Invitech új generációs termékfejlesztését irányítja.
Az egyik legmenőbb fintech startup az amerikai tőzsdefelügyelet szerint 165 millió dollárt mosott tisztára.
A vállalatok többségének komoly nehézséget jelent a digitális ismeretekkel rendelkező pénzügyi szakemberek megszerzése, akiknek a jövőben érteniük kell a mesterséges intelligencia alkalmazásához is – derül ki az EY globális kutatásából.
A hazai lakosság jelentős része még igényli a személyes kiszolgálást, ha pénzügyekről van szó. A Budapest Bank friss, reprezentatív felméréséből kiderült: a banki mobilalkalmazások egyelőre kiegészítő szerepet játszanak az eddig megszokott csatornák mellett, ugyanakkor jelentős lehetőség rejlik bennük, ha csak a potenciális felhasználók számát tekintjük.
Lepipálják őket a fürge startupok, sokszor ezzel kongatják a vészharangot a hagyományos pénzintézetek felett. Ám a bankok felvették a kesztyűt, és a fejlesztéshez náluk van a legtöbb tőke.
Egy gyors kereséssel korábban is rá lehetett jönni, hogy miről is szól a hetek óta országszerte erős marketingkampánnyal megtámogatott Cherrisk, de pénteken hivatalosan is bemutatta új generációs biztosítási modelljét az Uniqa Biztosító.
Továbbra is megállíthatatlanul terjed az okostelefon-használat: a felnőtt internetezők több mint négyötöde használ intelligens mobileszközt. Ezzel párhuzamosan egyre többen már nemcsak telefonálnak vagy neteznek telefonjukkal, hanem pénzügyi szolgáltatásokat is igénybe vesznek. Közel kétmillió magyar okostelefon-felhasználó vásárol is mobiljával.