Az állatkerti Biodóm energiafogyasztása akkora lesz, mint egy egész kerületé
Alaposan elszálltak a fővárosi állatkert Biodómjának építési költségei, és a majdani üzemeltetés körül is vannak kérdések.
Alaposan elszálltak a fővárosi állatkert Biodómjának építési költségei, és a majdani üzemeltetés körül is vannak kérdések.
Karácsony Gergely főpolgármester ígérte meg a választásokat követően az álláskeresők ingyenes tömegközlekedését – most kiszámolták, mennyibe is fog ez kerülni a fővárosnak.
Az októberben újraválasztott Papp László interjút adott a hvg.hu-nak. Szóba került az atlétikai világbajnokság, a BMW építkezése, a közbeszerzések kedvenc befutója, a Hunép, illetve a debreceni repülőtér. A polgármester azt is elárulta, kik dolgoznak majd a német autógyárban, illetve megbánta-e, hogy 8 éves gyerekét abba a nemzetközi iskolába íratta, ahol milliós a tandíj.
A fővárosnál csak most szereztek tudomást arról a szerződésről, amelyet nemrég kötött a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. a pernye elszállítására.
Leesett az első hó és hozta, amit ilyenkor szokott.
Az alkotmányozás során vetődött fel ez az ötlet - mondta Gulyás Gergely a kormányinfón, de később kiderült, csak viccelt.
Karácsony azt írja, nem tudja és nem is akarja betiltani a Lokált, de nem hagyja, hogy a főváros asszisztáljon a gyűlöletkeltő hazugságok terjesztéséhez.
Jelentősen veszített pozíciójából a Fidesz-KDNP a fővárosban.
Komoly fejlemény a Római-part életében, hogy a tájromboló mobilgát-projekt helyett már több száz fa elültetésére készül a főváros, jövőre pedig jön a szabadstrand is a Rómain. A terület csatornázására azonban még mindig várni kell, és a legfőbb kérdésre, hogy vajon megépül-e végül a mobilgát, még mindig nincsen válasz. A civilek mindenesetre tartanak attól, hogy az ígéreteket csak a választási kampány magyarázza.
Történelmi mélyponton járt a forint; a parlamenti munka felfüggesztésével akadályozná meg Boris Johnson a Brexit megtorpedózását; egy Európa Liga-csoportkör és egy új stadion a magyar foci e heti mérlege. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Teljesen új főváros építésébe fog Indonézia. Egy ilyen központ felépítése dollármilliárdokba kerül, mégis elképzelhető, hogy több ország követi majd az ázsiai ország példáját. Európában azért szinte biztos, hogy még sokáig megússzuk a hasonló akciókat, de a világban sok példát találunk erre, és számos magyarázatot is a drága kalandra.
Az Indonézia délkeleti részén fekvő Kelet-Kalimantan tartományban, Borneó szigetén lesz az ország új fővárosa a mostani Jakarta helyett – jelentette be hétfőn az állami televízióban Joko Widodo államfő.
Jakarta helyett valahol Borneón lenne új központja Indonéziának, ha megvalósul az elnök terve.
Vajon érzi-e magát annyira biztonságban egy kerületi polgármester, hogy megnyirbálja a lakosainak járó parkolási kedvezményeket a zsúfoltság csökkentéséért? Egy fővárosi tanulmány ugyanis ezt a lehetőséget vetette fel. A kerületek jelenleg két kézzel szórják az ingyenparkolás lehetőségét, ami olyan, mintha milliós ajándékokat dobálnának a lakóknak.
Pedig a patkányirtás körül sok a kérdés és furcsaság a patkányirtó konzorcium referenciáit és kifizetését illetően.
Az eddigi korlátozás ma már túl kevés autót érint, ezért kell bevonni, az Euro-5 besorolású autókat is a tiltó szabály alá.
A fővárosban a szociális intézmények maguk kell, hogy ellenőrizzék a csótánymentesítés hatékonyságát, eddig ezt a közegészségügyi szakhatóság tette meg. További kockázatok merülnek fel így kártevőfronton.
Sittel teli teherautókat láttunk lerakodni a fővárosi Szilas-patak partja mellett, éppen a védettség alatt álló terület határán. Az érintett kerület azt mondja, nem adott engedélyt a közelben útépítést végző BKK-nak arra, hogy a törmeléket oda hordják. A BKK szerint ők a patak melletti Nógrádverőce út mellé hordják, és ez is szerepel a beruházás építési engedélyében.
A feladatot végülis elvégezték, azonban a végeredményről lerí, hogy a lelkiismeretesség szikrája sem volt meg a munkásokban.