#infláció



Nagyot fogyott a reklámpiac 2023-ban
 

Nagyot fogyott a reklámpiac 2023-ban

A kimagasló infláció miatt reálértéken erős apadás mutatkozott mind a hazai média reklámbevételében, mind a kommunikációs szektorok bevételében: az előbbi 6,6 százalékkal, az utóbbi 3,1 százalékkal csökkent tavaly az előző évihez képest. Ehhez csak kismértékben járult hozzá, hogy az állami cégek kommunikációs költéseit jelentősen visszafogták.








Hiába olcsóbb a sajt, ha a szerelésért sokkal többet kell fizetni – alig lassult csak az infláció
 

Hiába olcsóbb a sajt, ha a szerelésért sokkal többet kell fizetni – alig lassult csak az infláció

3,7 százalékos inflációt mért februárra a KSH. Az év eleje óta sok minden drágult, leginkább az üzemanyagok és a szolgáltatások, de az élelmiszerboltokban normalizálódik a helyzet. És persze az is segített egy jobb számot kihozni, hogy a vezetékes gáz a hivatalos inflációs adat szerint majdnem ötödével olcsóbb, mint tavaly ilyenkor volt.









Nagy Márton álma a magyar gazdaságról: hason fekvésből sprintet nyerni
 

Nagy Márton álma a magyar gazdaságról: hason fekvésből sprintet nyerni

Csapnivalóan zárta 2023-at a gazdaság. A tavalyi alacsony teljesítményhez képest idén könnyű lenne nagyot nőni – ha év végén lett volna már némi lendület. De nem volt. Segíthetik a növekedést a nagyberuházások, a reálbér növekedése és az uniós források. ugyanakkor az ipar küszködik, az építőipar küszködik, és a mezőgazdaság sem fog tudni nagyot mutatni. A kamatok relatíve magasak maradnak. Elengedett hiány mellett sincs nagy költségvetési mozgástér, különösen, ha kiderül, hogy tavaly nőtt a GDP-arányos államadósság. Amire van esély.