#jótállás







És ön kapott már a mobiljára jótállási jegyet?
 

És ön kapott már a mobiljára jótállási jegyet?

Idén január 1-jétől van lehetőségük a cégeknek elektronikus jótállási jegy kiállítására. Több nagyobb kereskedelmi láncot kérdeztünk arról, továbbra is sorban kell-e állni a vevőszolgálatokon vagy kérhetjük e-mailben, netán mobiltelefonra a számlát és a jótállást. Mivel a fogyasztóvédelmi törvényben csak lehetőségként szerepel az online jótállási jegy, a boltok nem nagyon törik magukat érte. Körkép.

hvg.hu hvg.hu








Betört a telefonja kijelzője? Nem indul a laptop? Olcsón is megúszható, csak időben kell lépni
 

Betört a telefonja kijelzője? Nem indul a laptop? Olcsón is megúszható, csak időben kell lépni

Egy húszezer forintos mobilnál is rosszul tud esni, ha elromlik, betörik a képernyője vagy ellopják a készüléket. A drágább telefonok, laptopok és háztartási gépek esetén pedig még többet kell ilyenkor fizetni a javításra vagy pótlásra. Olcsóbb megoldás van, a mobilszolgáltatóknál és az elektronikai áruházláncoknál is. Egy feltétele van csak: magunk ellen kell fogadni.



A szervízeknek eztán csak 15 napja lesz a javításra
 

A szervízeknek eztán csak 15 napja lesz a javításra

A március 15-én hatályba lépett új Polgári törvénykönyv (Ptk.) megfogalmazása szerint termékszavatosság esetén a vásárló nem csak az eladóval, hanem közvetlenül a gyártóval vagy a kereskedővel szemben is érvényesítheti a szavatossági jogát, így javítást, cserét kérhet - ez utóbbiak eljárási szabályait tette közzé a nemzetgazdasági miniszter a legutóbbi Magyar Közlönyben.

MTI MTI

Új rendelet jön a szavatosságról és a jótállásról
 

Új rendelet jön a szavatosságról és a jótállásról

Ha egy fogyasztó a szavatossági vagy jótállási igényét akarja érvényesíteni, az érintett vállalkozásnak kötelező erről jegyzőkönyvet felvenni – egyebek mellett ez is szerepel a nemzetgazdasági miniszter rendelettervezetében, amely a kormány honlapján jelent meg.

MTI MTI


Sok bolt nem korrekt a jótállási ügyekben
 

Sok bolt nem korrekt a jótállási ügyekben

Továbbra is gondok vannak a jótállás és szavatosság területén, a fogyasztók még mindig nem kapnak megfelelő tájékoztatást jogaikról, ezért a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) továbbra is indokoltnak tartja a téma átfogó ellenőrzését.

MTI MTI