Változások a fogyasztóvédelemben: már a szemüvegre is többéves kötelező jótállás vonatkozik
A vonatkozó rendeletben más fogyasztási cikkek is szerepelnek, például a házi kedvencek elektromos felszerelései.
A vonatkozó rendeletben más fogyasztási cikkek is szerepelnek, például a házi kedvencek elektromos felszerelései.
A jövőben a Mac gépek közölni tudják az Apple szerviztechnikusaival, ha korábban víz érte az USB-C portot.
Mi miatt érdemes, és milyen hibával nem érdemes reklamálni?
EU-s és magyar szabályváltozások egyszerre lépnek életbe január 1-jén, a fogyasztókat védi az új szabályozás.
600 üzletet ellenőriztek, 55 százalékuknál találtak problémát. A próbavásárlások során a jótállási jegyek 61 százalékánál merült fel kifogás.
Nem az amerikai gyártó döntött így, az ország miniszteri tanácsa által hozott törvényjavaslat rendelkezik erről. Ha megszavazzák, a Samsungnak is változtatnia kell.
Idén január 1-jétől van lehetőségük a cégeknek elektronikus jótállási jegy kiállítására. Több nagyobb kereskedelmi láncot kérdeztünk arról, továbbra is sorban kell-e állni a vevőszolgálatokon vagy kérhetjük e-mailben, netán mobiltelefonra a számlát és a jótállást. Mivel a fogyasztóvédelmi törvényben csak lehetőségként szerepel az online jótállási jegy, a boltok nem nagyon törik magukat érte. Körkép.
Megszaporodhatnak a 99 és 249 ezer forintos termékek az új jótállási szabályok miatt. Bár azok elvileg a vevőknek kedveznek, van olyan új szabály, ami nem annyira előnyös számukra. Mutatjuk, mire érdemes figyelni.
Egy átlagos év első napján akkor is megváltozik egy sor szabály, ha épp békés, nyugodt időket élünk, hát még most, amikor a járvány miatt, vagy minimum arra hivatkozva amúgy is rekordgyorsasággal vezetnek be új rendelkezéseket.
A termék árához igazodó, akár kétszer-háromszor hosszabb jótállás, egyértelmű javítási és cserehatáridők jönnek, elektronikus jótállási jegyet is bevezetnek.
Minél drágább a termék, annál hosszabb lesz a jótállási idő.
Más újdonság is van: bevezetik az e-jótállást.
Csupán a vásárlói panaszok harmada nyomán indítottak vizsgálatot a fogyasztóvédelmi ügyekkel az önálló hatóság megszüntetése után megbízott kormányhivatalok.
Egy autóvásárló bő másfél év után megelégelte a kocsi sok hibáját és visszakérte a vételárat. Elsőfokon nyert is a bíróságon, másodfokon viszont veszített.
Egy húszezer forintos mobilnál is rosszul tud esni, ha elromlik, betörik a képernyője vagy ellopják a készüléket. A drágább telefonok, laptopok és háztartási gépek esetén pedig még többet kell ilyenkor fizetni a javításra vagy pótlásra. Olcsóbb megoldás van, a mobilszolgáltatóknál és az elektronikai áruházláncoknál is. Egy feltétele van csak: magunk ellen kell fogadni.
Még mindig nagyon félnek a magyar online vásárlók a webáruházak kasszáitól, többségük inkább akkor fizet, amikor átveszi az árut.
A március 15-én hatályba lépett új Polgári törvénykönyv (Ptk.) megfogalmazása szerint termékszavatosság esetén a vásárló nem csak az eladóval, hanem közvetlenül a gyártóval vagy a kereskedővel szemben is érvényesítheti a szavatossági jogát, így javítást, cserét kérhet - ez utóbbiak eljárási szabályait tette közzé a nemzetgazdasági miniszter a legutóbbi Magyar Közlönyben.
Ha egy fogyasztó a szavatossági vagy jótállási igényét akarja érvényesíteni, az érintett vállalkozásnak kötelező erről jegyzőkönyvet felvenni – egyebek mellett ez is szerepel a nemzetgazdasági miniszter rendelettervezetében, amely a kormány honlapján jelent meg.
A Budapesti Békéltető Testület szerint a Magyar Telekom továbbra is korlátozza a fogyasztói jogokat.
Továbbra is gondok vannak a jótállás és szavatosság területén, a fogyasztók még mindig nem kapnak megfelelő tájékoztatást jogaikról, ezért a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) továbbra is indokoltnak tartja a téma átfogó ellenőrzését.