Szervizeléskor összetört a kütyü, a cég mossa kezeit. Mi a teendő?
Csupán a vásárlói panaszok harmada nyomán indítottak vizsgálatot a fogyasztóvédelmi ügyekkel az önálló hatóság megszüntetése után megbízott kormányhivatalok.
Ami összetörhet, az össze is törik – de lehet, hogy előbb még el is romlik, ha hiszünk Murphy törvényében. Márpedig a kiskereskedelmi forgalomból egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak a webáruházak, az ide-oda szállítás miatt tehát több lehetőségük van megsérülni a termékeknek. Így keveredett vitába egy kereskedővel a HVG olvasója is, aki meghibásodott monitorját szerette volna a jótállási idő alatt megjavíttatni.
A drága pénzért megvásárolt kiterjesztett garanciát érvényesítve jelentkezett a szerviznél, ahol közölték, hogy futárt küldenek a termékért. Ő át is vette a monitort, ami aztán már ripityára törve érkezett meg a szerelőkhöz – innentől kezdve pedig mindannyian mosták kezeiket. Később kiderült, hogy a futárcég elvileg nem is vállalja törékeny holmik szállítását. Ehhez képest szerződéses kapcsolatban áll a műszakicikk-szervizzel, ahová máshogy nem is lehet eljuttatni a javításra váró eszközöket, csak rajtuk keresztül. A szállító és a szerviz is a vásárlóra tolta a felelősséget, mondván:
meg kellett volna őrizni az évekkel korábban vásárolt termék eredeti dobozát, illetve szakszerűen kellett volna becsomagolni azt a szállításhoz.
Egyébként pedig, ha akar, forduljon bírósághoz.
De hogyan vállalhatna felelősséget a szállításért a vásárló, ha nem is ő szállít? Ezt a kérdést a pórul járt kuncsaft már a cég európai központjának tette fel, ahonnan „leszóltak” Magyarországra, s így végül – a kereskedő „szakmai meggyőződése ellenére” – kártalanították az ügyfelet.