MI-ügynök a HR-osztályon: Mire figyeljünk?
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A motorosoknál ritkább a kötelező biztosítás, igaz, a biztosítók nem teszik egyszerűbbé a helyzetet.
Rengeteg kismotor, robogó nem köt kötelező biztosítást, pedig a 600 ezer magyar, rendszám nélküli robogó mellett 177 ezer rendszámköteles motor is kötelezve van erre, írja a Napi. Ám előbbiekből csak minden ötödiknek van, holott már évi 3-5 ezer forinttól elérhető kötelező biztosítás.
Vannak olyan biztosítók, mint az Aegon, amelyek viszont csak nagyon magas díjért kötnek kötelezőt: 50 köbcentis motorra 180 ezer forint fél évre a díj. Ez megegyezik a kötelezővel nem rendelkező autók büntetésének összegével. A többi biztosító is sokszor drágán köt csak szerződést, mert a motorosok okozta károk magasak, még ha a balesetek ritkák is - a 70 kilowattos motorok átlagos kárértéke 700 ezer forint. A személyi sérülések is gyakoribbak a motor esetében, elérik az 50 százalékot. Ha egy motorosnak nincs kötelezője, neki kell kártalanítani a károsultat anyagi és személyi téren is. Cascót is kevés motoros köt, becslések szerint olyan 8000 motoros casco lehet nálunk.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Bár Magyar Péter szerint a Tisza-kormány erősen támaszkodna a hazahozandó uniós támogatásokra, a pártvezető által emlegetett 8 ezermilliárd forint forrás megszerzése biztosan kivitelezhetetlen.
Radványi Viktória a francia nagykövetség egyik ünnepségén találkozott össze a miniszterrel.