Újabb 10 milliárdos osztalékot fizetett a Nemzeti Dohányboltokat ellátó cég
Az Országos Dohányboltellátó Kft.-ből így 2015-ös alapítása óta már több mint 50 milliárd forintot vettek ki a tulajdonosok.
Az Országos Dohányboltellátó Kft.-ből így 2015-ös alapítása óta már több mint 50 milliárd forintot vettek ki a tulajdonosok.
A Közbeszerzési Hatóság Szabad Európa birtokába került leveléből arra lehet következtetni, hogy nem volt szabályos a korábbi pályázat: valójában ugyanis koncesszióról van szó, amit közbeszerzési eljárás nélkül nem lehet lebonyolítani. A MÁV először a vártnál nagyobb érdeklődéssel indokolta az új eljárást, újabban azonban már projektcégek alakításáról, koncesszióról és közbeszerzésről beszél – tudta meg a lap.
A MÁV szerint nem tartható az eredeti egy hónapos határidő, mert sok pályázati anyag esetében pontosításokra, részletezésekre van szükség.
Bár 2026-ban már kevesebbet kell majd költeni a sztrádakoncessziókra, de jövőre kezdődnek a vállalt bővítések az M1-es háromsávúsításával.
A hulladékgazdálkodási koncesszió tavaly nyáron váltotta fel a korábbi, piaci alapon működő rendszert. Hiába gazdálkodik a Mohu több pénzből, kevesebb lett a begyűjtött intézményi hulladék, a szakértők véleménye az új rendszerről pedig lesújtó – írja a friss HVG.
A vényköteles, illetve az orvosi rendelvény nélkül kapható gyógyszerek és gyógyászati segédeszközök forgalma együttesen az 1,5 ezer milliárd forintot közelíti. Hatalmas piacról van tehát szó, amelynek egy részét, a kórházi patikák üzemeltetését a kormány koncesszióba készül adni. Bár a forgalom hatalmas, a nyereség már közel sem, hiszen minimális a vényköteles gyógyszereken jogszabályban előírt árrés.
Alapvetően nem tűnik jó üzletnek az intézményi, vagyis kórházi gyógyszertárak koncessziós üzemeltetése, a forgalom jelentős, ám a vényköteles gyógyszereken elérhető árrés minimális. A koncesszort – biztosan az egyik nagy patikahálózat lesz – azonban nagy versenyelőnyhöz juttatják a lazább speciális szabályok.
Akár napi szinten dönthet óriási pénzekről Rogán Antal, és évtizedekre bebetonozhatja néhány NER-figura üzletét úgy, hogy akár Orbán rendszerének bukását is túléljék. Rogán hatalma még akkor is az egyik legnagyobb ma Magyarországon, ha csak azt vesszük figyelembe, hogy mit tehet meg szabályosan.
Az autópálya-üzemeltetéshez hasonlóan koncessziós megoldással vonhat be tőkét a kormány a vasútfejlesztésbe. A vasút magánosítására készült ötletbörzének egy szűk kör lehet a nyertese.
A trafikügyekért is felelős Lázár János friss törvényjavaslata emeli a hibázók bírságait, de új lehetőségeket is nyit: óriásberuházások mellett, ha legalább négyezer munkást zsúfolnak össze egy helyre, akkor ott majd lehet nemzeti dohányboltot üzemeltetni.
Egy minisztériumi delegáltakból álló szuperbizottság dönti el, kik szállhatnak versenybe, vagyis szinte bárki befuthat. A kitermelési próbálkozásnak anyagi kockázata nincs, mert a kormány döntése alapján a kudarcos projektek költségeit megtérítik.
Indul az új hulladékrendszer a Mol koncessziójában. Drágulnak a vonatjegyek, de megszűnnek a pótjegyek. Megjelent a kormányrendelet az élelmiszerárstop kivezetéséről, és a stopos élelmiszerek kötelező akciójáról. A hvg.hu bevásárolt a vasárnapi ebédhez, és árcsökkenésekre lelt, Tiborcz István pedig bevásárolt Mészáros Lőrinc golfklubjába. Szijjártó Péter megint bejelentett pár kínai beruházást, közte egy újabb akkugyárat. Budapesten és Ácson is forrtak az indulatok tervezett kínai beruházások miatt. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Az Alkotmánybíróság egyhangúlag döntött a beadványról.
Az országgyűlés törvényalkotási bizottsága a 35 éves koncessziót elnyerő Mol-cég segítségére sietett.
A bírálók szerint a Mol ezzel túlterjeszkedik a hulladékgazdálkodási koncesszióban foglaltakon. Az ügy a Gazdasági Versenyhivatalnál landolt.
Nem megy könnyen a Mollal közös cég indítása.
Az új társaság a tervek szerint jövő júliustól látja majd el Budapest és a központi régió hulladékgazdálkodási közszolgáltatási feladatait. A Mol nyerte el ugyanis 35 évre a szemétbegyűjtés- és kezelés jogát az egész országban, így a budapestiek szemetét eddig kezelő fővárosi cég, az FKF Zrt. munkáját is átveszik a fővárossal alapított vegyesvállalattal.
Hiába a tiltakozás, hamarosan az ország minden szemete a Molé lesz. Ebből is látszik, mekkora érték a hulladék – főleg akkor, ha az Európai Unió százmilliárdokkal támogatja a kezelését. A szemétdombok láthatóan felkeltették a kormányközeli milliárdosok figyelmét is.
Az építési és beruházási miniszter Nagy Márton gazdaságfejlesztési minisztertől vesz át feladatot.
Mészáros Lőrinc, Szíjj László, rokonaik és üzletfeleik magánszáma lesz a sztrádakoncesszió működtetése.