#mélygarázs









Az otthoni mélygarázsokban is terjed az autótöltés, de honnan lesz elég áram ehhez?
 

Az otthoni mélygarázsokban is terjed az autótöltés, de honnan lesz elég áram ehhez?

2035-től már csak tisztán elektromos személyautókat lehet forgalomba helyezni. Ez nemcsak az elektromos szolgáltatókat állítja új kihívás elé (részben a gyorstöltőállomások kiépítése miatt), de az ingatlanfejlesztőket is: a meglévő elektromos kapacitásokkal kell úgy gazdálkodniuk, hogy jusson elég áram egy lakó- vagy irodaépület lakásai, irodái, közös helyiségei, valamint a mélygarázsokban mindinkább igényelt autótöltők ellátására is. Novotny Dénes, az Alteo Nyrt. e-mobilitási leányvállalata, az Altego Kft. ügyvezetője segítségével azt mutatjuk be, miként sikerült ezt megoldani az angyalföldi Kassák Passage esetében, ahol a 300 autóbeállóhely ötödénél építettek be saját, névre szóló töltőt. Hogyan lehet előteremteni az ehhez szükséges teljesítményt, miként lehet használni, mennyire éri meg, és mire számíthatunk a jövőben, ahogy egyre nagyobb igény támad az otthoni autótöltésre?

hvg.hu hvg.hu










Csalódni fog, ha azt hiszi, a mélygarázsok oldják meg a belvárosi parkolóhelykáoszt
 

Csalódni fog, ha azt hiszi, a mélygarázsok oldják meg a belvárosi parkolóhelykáoszt

Szorulnak ki a városok belső területéről az autók, de mi legyen a lakók autóival? A mélygarázsok és parkolóhelyek építése megoldás lehetne, de erre épp a legkritikusabb részeken nem nagyon van mód. A probléma részei a legális kiskapuk: az új építésű ingatlanoknál 1970 óta lenne kötelező megfelelő garázst, parkolóhelyet is építeni, de ki lehet váltani pénzzel, amivel mindenki jól jár, kivéve a település lakóit.

Dercsényi Dávid Dercsényi Dávid