Hogyan lehet letiltani a macskát a konyhapultról?
Miért ugrik fel, és miért nem hatékony, ha vízipisztollyal spricceljük? És el lehet-e egyáltalán téríteni a macskát idegtépő szándékaitól?
Miért ugrik fel, és miért nem hatékony, ha vízipisztollyal spricceljük? És el lehet-e egyáltalán téríteni a macskát idegtépő szándékaitól?
Nem mindegy, hogy milyen nevelést kapott gyerekkorában az, aki felnőttként kutyát tart – jutottak erre az érdekes következtetésre az Egyesült Királyságban. Az állattal való bánásmód gyökerei ugyanis visszavezethetők a gyerekkori tapasztalatokra.
Megosztó és fontos kérdés, hogy mikortól és hogyan vezessük be a gyerekeket a digitális világba. Kikerülni gyakorlatilag nem lehet a képernyőt, ugyanakkor nagyon fontos, hogy szülőként mennyire vagyunk tudatosak a témával kapcsolatban. Két szakértő segítségét kértük, hogy megtudjuk, ha már mesét néz az óvodás gyerek, az hogyan válhat aktív és hasznos időtöltéssé.
Vannak szülők, akik lazán és szabadon állnak a gyerekeik önmegvalósítási törekvéseihez, engedik őket kibontakozni, és támogatják is a megszokottól eltérő választásokat, akár hivatásról, akár hobbiról legyen szó. Mások komoly elvárásokat támasztanak, konkrét szabályok mentén terelgetik a gyerekeiket, és kevés teret engednek a családi hagyományon kívül eső választásoknak.
Szakemberek szerint a gyártók és a forgalmazók hiába hárítják a felelősséget azokra, akik „nem rendeltetésszerűen” fogyasztják az italt, ez nem mentség arra, hogy készítményeik károsak a fiatalok egészségére. A tiltás azonban kevés, hangsúlyozzák, meg kell tanítani a fiataloknak, miért nem ajánlott energiaitalt inniuk.
Százhúsz éve, 1903. augusztus 28-án született Bruno Bettelheim osztrák-amerikai pszichológus, aki az „elég jó szülő” fogalmát bevezette a lélektanba.
Szél Dávid, több sikeres könyv gyakorló pszichológus szerzője ezúttal a zűrzavaros kamaszkort és a hozzá kapcsolódó megosztó témákat vizsgálja. Ír a család szükségszerű átalakulásáról, a kamaszok magánéletéről, arról, hogy mennyire és mikor van szüksége egy kamasznak a szülőre, meddig terjed a kamasz felelőssége, és hol kezdődik a szülőé, vagy hogy mi az, amiben a tudatosság, és mi az, amiben a tiltás a célravezető. Arra is rávilágít, hogy a kamaszkorba tényleg nagyon sok minden belefér, a lényeg pedig a szülő-gyerek kapcsolat, a kamaszok megértése és elfogadása. A Tabuk és dilemmák a kamaszok nevelésében című könyvet, melyből több részletet is közlünk, a HVG Könyvek adja ki. Ez sorozatunk befejező része.
Szél Dávid, több sikeres könyv gyakorló pszichológus szerzője ezúttal a zűrzavaros kamaszkort és a hozzá kapcsolódó megosztó témákat vizsgálja. Ír a család szükségszerű átalakulásáról, a kamaszok magánéletéről, arról, hogy mennyire és mikor van szüksége egy kamasznak a szülőre, meddig terjed a kamasz felelőssége, és hol kezdődik a szülőé, vagy hogy mi az, amiben a tudatosság, és mi az, amiben a tiltás a célravezető. Arra is rávilágít, hogy a kamaszkorba tényleg nagyon sok minden belefér, a lényeg pedig a szülő-gyerek kapcsolat, a kamaszok megértése és elfogadása. A Tabuk és dilemmák a kamaszok nevelésében című könyvet, melyből több részletet is közlünk, a HVG Könyvek adja ki.
Szél Dávid, több sikeres könyv gyakorló pszichológus szerzője ezúttal a zűrzavaros kamaszkort és a hozzá kapcsolódó megosztó témákat vizsgálja. Ír a család szükségszerű átalakulásáról, a kamaszok magánéletéről, arról, hogy mennyire és mikor van szüksége egy kamasznak a szülőre, meddig terjed a kamasz felelőssége, és hol kezdődik a szülőé, vagy hogy mi az, amiben a tudatosság, és mi az, amiben a tiltás a célravezető. Arra is rávilágít, hogy a kamaszkorba tényleg nagyon sok minden belefér, a lényeg pedig a szülő-gyerek kapcsolat, a kamaszok megértése és elfogadása. A Tabuk és dilemmák a kamaszok nevelésében című könyvet, melyből több részletet is közlünk, a HVG Könyvek adja ki.
Szél Dávid, több sikeres könyv gyakorló pszichológus szerzője ezúttal a zűrzavaros kamaszkort és a hozzá kapcsolódó megosztó témákat vizsgálja. Ír a család szükségszerű átalakulásáról, a kamaszok magánéletéről, arról, hogy mennyire és mikor van szüksége egy kamasznak a szülőre, meddig terjed a kamasz felelőssége és hol kezdődik a szülőé, vagy hogy mi az, amiben a tudatosság, és mi az, amiben a tiltás a célravezető. Arra is rávilágít, hogy a kamaszkorba tényleg nagyon sok minden belefér, a lényeg pedig a szülő-gyerek kapcsolat, a kamaszok megértése és elfogadása. A Tabuk és dilemmák a kamaszok nevelésében című könyvet, melyből több részletet is közlünk, a HVG Könyvek adja ki.
Szél Dávid, több sikeres könyv gyakorló pszichológus szerzője ezúttal a zűrzavaros kamaszkort és a hozzá kapcsolódó megosztó témákat vizsgálja. Ír a család szükségszerű átalakulásáról, a kamaszok magánéletéről, arról, hogy mennyire és mikor van szüksége egy kamasznak a szülőre, meddig terjed a kamasz felelőssége és hol kezdődik a szülőé, vagy hogy mi az, amiben a tudatosság, és mi az, amiben a tiltás a célravezető. Arra is rávilágít, hogy a kamaszkorba tényleg nagyon sok minden belefér, a lényeg pedig a szülő-gyerek kapcsolat, a kamaszok megértése és elfogadása. A Tabuk és dilemmák a kamaszok nevelésében című könyvet, melyből több részletet is közlünk, a HVG Könyvek adja ki.
Szél Dávid, több sikeres könyv gyakorló pszichológus szerzője ezúttal a zűrzavaros kamaszkort és a hozzá kapcsolódó megosztó témákat vizsgálja. Ír a család szükségszerű átalakulásáról, a kamaszok magánéletéről, arról, hogy mennyire és mikor van szüksége egy kamasznak a szülőre, meddig terjed a kamasz felelőssége és hol kezdődik a szülőé, vagy hogy mi az, amiben a tudatosság, és mi az, amiben a tiltás a célravezető. Arra is rávilágít, hogy a kamaszkorba tényleg nagyon sok minden belefér, a lényeg pedig a szülő-gyerek kapcsolat, a kamaszok megértése és elfogadása. A Tabuk és dilemmák a kamaszok nevelésében című könyvet, melyből több részletet is közlünk, a HVG Könyvek adja ki.
Háború zajlik a szomszédban, a klímakatasztrófa, az inflációs szegénység, a Covid megjelenése egyszerre elég sok. Ezt érzik a gyerekek, szoronganak, félnek, a jövőbe vetett hitük inog – mondja Szél Dávid pszichológus, akinek nemrég a HVG Könyvek adta ki a Tabuk és dilemmák a kamaszok nevelésében című könyvét.
Megtörtént eset ihlette Jessamine Chant, valós helyszínen indul a történet, amely aztán a fantázia világában játszódik, ahol a nőknek robotgyerekeken kell megtanulni, miképp tegyenek eleget a lehetetlen elvárásnak, hogy jó anyák legyenek.
Lomokból készített játékokkal nevel a családi vállalkozás, de a katatörvény őket is ellehetetlenítheti. Ha árat emelnek, nem tudnak tömegrendezvényekre, iskolákba eljutni, ahol a szemléletformáló munkájukra igazán szükség van. A Deutsche Welle riportja.
21 éve beszüntették, most újra bevezetik az erőszakos nevelési módszert. A megyei iskolai körzet vezetője szerint már voltak szülők, akik megköszönték az intézkedést.
A jogszabály még nem lépett életbe.
Minden szülőtípus – de különösen a bántalmazó szülő – gyerekének nehéz felnőtté válni. Ehhez meg kell élnie, fel kell dolgoznia indulatait, meg kell bocsátania, felismerni szülei értékeit, és elfogadni a tényt, hogy apja, anyja az ő „elődje”, és gyermekként szülei is sokat szenvedtek - mutat rá L. Stipkovits Erika klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta Szeretettel sebezve című könyvében. Részlet.
Szél Dávid a HVG Extra Pszichológia Magazin szerzője, a nyáron jelent meg Apapara című könyvének bővített, átdolgozott kiadása. A pszichológus júliusban indult podcast-sorozatában segít a hallgatóknak utakat találni a gyereknevelés labirintusában.
A szülő dolga, az állam dolga, a nem liberálisok dolga. Nem a belgák dolga, az biztos. Hallottunk itt mindent. Egy nevelendő magyar gyermek levele.