Reklámszövetség-elnök: a HVG-plakátok eltűnése nem rosszabb, mint hogy bezárt a mozi a Mammutban

Gulyás János egy interjúban arról is beszélt, hogy a Fidesz nem a Néppártnak való megfelelni akarás miatt ejtette a reklámadót. Szerinte azzal sincs semmi kivetnivaló, hogy mindig ugyanazok a cégek nyerik a plakáttendereket, és a kormánypárti médiumok kapják a kormányzati hirdetések jelentős részét.

  • hvg.hu hvg.hu
Reklámszövetség-elnök: a HVG-plakátok eltűnése nem rosszabb, mint hogy bezárt a mozi a Mammutban

A 24.hu-nak adott hosszú interjút a reklámiparról és médiáról Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség elnöke, a Wavemaker Hungary médiaügynökség vezetője.

A reklámadó eltörléséről, illetve egységes 7,5 százalékos adó meghatározásáról elismerte, hogy uniós nyomásra lépett vissza a kormány, azonban azt mondta: a lépésnek nincs köze a Fidesz azon politikai törekvéséhez, miszerint az Európai Néppárt frakciójához szeretne tartozni.

Arra, hogy a kormányzati hirdetések döntő többsége kormányközeli médiumoknál landolt, a reklámszakember csupán annyit mondott: ott kell hirdetni, ahol az a legjobban hasznosul, és az a hirdető felelőssége, hogy ebben jól döntsön.

Arra, hogy az utcai hirdetési piac tendereinek jelentős részén a Balásy Gyulához köthető New Land Media Reklám Kft. győzedelmeskedik, azonban elismerte:

Annak az ügynökségnek tényleg kiemelkedően sok megbízója van. De érdemes leszögezni: közbeszerzésen nyerték el az NKH tenderét.

Az újságíró erre közbevetette, hogy minden tenderen Balásyék nyernek. Erre Gulyás hozzátette: formálisan akkor is egy transzparens szempontok alapján kiírt nyílt tender eredményeképp született meg a döntés. Azért hozzátette azt is:

igaz, hogy fontos szereplők egy ideje már sajnálatos módon valóban nem indulnak ilyen tendereken. Valószínűleg azért, mert nem érzik magukat esélyesnek.

Gulyás a fideszes médiaholdingra vonatkozó kérdésre azt mondta: a túlzott mértékű koncentráció mindenképp kedvezőtlen.

Arról, hogy a Mahír egyik napról a másikra nem jelentette meg a HVG címlaphirdetéseit az oszlopokon, azzal az indokkal, hogy nem tud eleget tenni vállalt kötelezettségeinek, pont akkor, amikor Rogán Cecília került a címlapra, Gulyás azt mondta:

ez az ügy két piaci szereplő jogvitája, ezért nem tartozik az MRSZ hatáskörébe, nincs vele tennivalónk. Ehhez hasonló szerződésértelmezéssel kapcsolatos ügyekből évente több tucat előfordul.

Szerinte az, hogy a Mammutban állítólagos bérletidíj-elmaradás miatt bezárták a Pink Cinema mozikat, miközben rengeteg megrendelt reklámnak kellett volna lemennie ugyanaz az eset, hiszen itt is egyik napról a másikra nem tudnak levetíteni egy csomó régóta rendszeresen megjelentetett reklámot.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.