Beer, Burger, Barbecue
Hétvége a három bé jegyében a Millenáris Parkban. Péntek déltől vasárnap estig kézműves sör és street food fesztivál, ahogy még nem volt.
Hétvége a három bé jegyében a Millenáris Parkban. Péntek déltől vasárnap estig kézműves sör és street food fesztivál, ahogy még nem volt.
A hazai sörforradalomnak és a minőségi sörválaszték bővülésének köszönhetően már csak sztereotípia, hogy szezonális cikk a sör, és csak nyáron juthat főszerephez. Az igazi fesztiválszezont azonban mégis a közelgő nyár hozza meg.
Budapestet találták a világ legolcsóbb úti céljának egy újabb toplistán, amelyben a turisták tipikus kiadásai alapján vizsgálták a világ városait. Ez alapján nálunk a legolcsóbb a hotel, de jól állunk a bor és a sör árával is.
A klasszikus sonka–tojás–torma hármas mellé a legtöbb helyen elsősorban bort kínálnak. De a sörkedvelőknek ilyenkor sem kell úgy tenni, mintha szívesen váltanának, hogy ne nézzék le őket. Igenis a húsvéti fogásoknak is megvannak a sörpárjai.
Akár a csehek egyik kedvenc sörével is koccinthatunk a húsvéti ünnepeken. Egy jókora ugrással a nyuszi előtt megérkezett.
A német mezőgazdasági miniszter szerint érthetetlen, hogy miért lenne provokáció egy vallásos muzulmán ember számára, ha vannak mellette emberek, akik disznóhúsból készült virslit fogyasztanak. Azt mondja, a menekülteknek ezt el kell fogadniuk, bár átvenniük persze nem kell.
Az 1840-es évekre a reformkori hazai ipar fellendülését a magyar kézművességet pártoló propaganda, is nagy mértékben segítette. „Az ébredő nemzeti öntudat rájött, hogy a függetlenség üres szólam, hacsak politikai reformokat követel, de gazdaságiakat nem”. S hogy többek között mit eredményezett az ébredő nemzeti öntudat? A magyar sört.
Idén első ízben vett részt a borászok egyik legnagyobb seregszemléjén, a VinCE-n a Magyar Sörgyártók Szövetsége. A boros közönségnek csöppet sem volt ellenére.
Ha Csehországot és Magyarországot összehasonlítjuk, látjuk, hogy előbbi ugyan kisebb hazánknál 15 ezer négyzetkilométerrel, viszont közel 1 millióval több lakosa van. Nem is olyan számottevő különbség. Viszont ha a két ország sörpiacát vetjük össze, ahogy mondani szokás: ég és föld a különbség. A "királyi sör" viszont most a mi paklinkba került.
Amint az megjósolható volt, azzal hogy az AB-Inbev felvásárolta a SAB-Millert, több változás is bekövetkezik a globális sörpiacon.
A Danubius Hotel Gellért közel 100 éves történetének egyedülálló átváltozására készül február 19-21 között. A patinás szálló az ország legnagyobb sörkocsmájává alakul az első téli sörfesztivál alkalmából.
A múlt hétvégén Csehországban és Írországban, két fontos nemzetközi sörös eseményen is dobogós helyeken végeztek a magyar kisüzemi sörök.
Meglehetősen szokatlan, ha egy nagyobb gyár tulajdonosa színre lép, és nemcsak, hogy keresi és finanszírozza a lehetőségeket termékei reklámozására, hanem az arcát is adja hozzá. Persze, ha sörről van szó, az mindjárt más. S pláne, ha ez történetesen a cseh Stanislav Bernard.
Az Egyesült Királyságban már kapható a londoni pékek és csemegeboltok kenyérfeleslegéből főzött sör, vagy egyesek szerint sörre hasonlító ital. A különös alkoholos készítmény létrehozása egyben társadalmi akció is, amivel a nyugati világ pazarló, túltermelő kultúrájára szeretnék felhívni a figyelmet.
Tavaly két könyv is megjelent a változásokra bőségesen megérett sörpiacon fújdogáló új szelekről. A sörforradalomnak is nevezett jelenség alatt a kisüzemi sörök előretörését és jó néhány újra felfedezett – többnyire tradicionális – sörtípus újbóli megjelenését szoktuk érteni. A Vétek-Rosenstein féle Sörkönyvről már írtunk, most az Alinea Kiadó Kézműves Sörkalauzát vesszük szemügyre.
A sörkedvelők számára jó hír, hogy az első jelentős fesztiváleseményre nem kell tavaszig várniuk, hanem már februárban végigkóstolhatnak több mint 100 féle sört az Indoor Sörfeszten. Az esemény helyszíne február 19. és 21. között a Gellért Szálló és a Gellért Brasserei.
David Bowie és Alan Rickman beírta magát a halhatatlanok közé, de valószínűleg egyikük sem gondolta, hogy söröscímke lesz belőlük. Pedig ez történt.
Józan, de a hölgyeket legalábbis hazakísérni képes pasikat keres a Heineken. A csajok jó eséllyel oda lesznek a reklámszpottól.
Az újévi gyógysörök legurítása és jótékony hatása után egy kis visszatekintés 2015-re, ami a „sör éve” címre is pályázhatna. De hogy még legyen hova fejlődni, maradjunk inkább abban, ez volt a konszolidáció esztendeje a sörszcénában.