#tramtrain








Metró- és HÉV-felújítás: pénz, az nincs rá
 

Metró- és HÉV-felújítás: pénz, az nincs rá

A 3-as metró megdrágult felújítását a fővárosnak kell kigazdálkodnia egyéb uniós pályázatainak terhére, a HÉV-eknek mind a pályáját, mind a járműveket szeretnék megújítani, de fedezet egyelőre még nincs rá, a hódmezővásárhelyi tramtrainnel azonban állítják, minden rendben – mondta Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.

Zelki Benjámin Zelki Benjámin










Szinte tramtrain-nagyhatalom lehet nemsokára Szeged
 

Szinte tramtrain-nagyhatalom lehet nemsokára Szeged

Egyre több konkrétumot lehet tudni Szeged harmadik Tisza-hídjáról és a hozzá kapcsolódó forgalmi tervekről, köztük a makói tramtrainről. A vonat és a villamos „keresztezésével” közvetlen vasúti kapcsolat jönne létre Makó és Szeged belvárosa között. A hódmezővásárhelyi tramtrain megvalósítása az utolsó hírek szerint előrébb tart, ott már viszonylag részletes terveiket is be tudtak mutatni a közönségnek.

hvg.hu hvg.hu

Tízpercenként járna csúcsidőben tramtrain Szeged és Vásárhely között
 

Tízpercenként járna csúcsidőben tramtrain Szeged és Vásárhely között

Egyre több részlet derül ki a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő villamosvasút terveiből. 2020-ra építenék ki a vonalat, a teljes beruházás költségét 20 milliárd forintra becsülik. Vásárhelyen hat megállója lenne a tramtrainnek, amelyre a két város között Algyőnél is fel lehetne szállni. A teljes menetidőt 45 percre tervezik – derült ki egy közmeghallgatáson Hódmezővásárhelyen.

hvg.hu hvg.hu

100 kilométerrel száguldana a tramtrain Szeged és Vásárhely között
 

100 kilométerrel száguldana a tramtrain Szeged és Vásárhely között

Felújított, villamosított és helyenként kétvágányúra bővített pályán járhat majd Szeged és Hódmezővásárhely között a tramtrain. 20 perces követési időt terveznek, amelyet betétjáratokkal 10 percesre sűríthetnek csúcsidőben. Hódmezővásárhely polgármestere szerint a 2020-ig tartó uniós ciklusban elkészül a beruházás.

MTI MTI