Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A két csongrádi város összekötésére majdnem 25 milliárdot szánnak uniós forrásból.
Megjelent a Szeged és Hódmezővásárhely közötti, a vasút és a villamost kombináló úgynevezett tramtrain megvalósításáról szóló tender. Az uniós közbeszerzési értesítőben olvasható kiírás szerint a feladat Hódmezővásárhelyen egy 3,3 kilométeres egyvágányú városi villamosvonal megépítése, amely a Népkert megállónál ágazik le a vasútvonaltól. A vonal másik vége Szegeden lesz, ahol az egyes villamos a Rókus vasútállomásnál csatlakozik a vasútvonalra. Itt csak a felsővezetéket kell megépíteni, míg a többi szakaszon a pályát, a megállókat és a csomópontokat is a jövőbeli nyertes dolga lesz kialakítani.
Mint az iho.hu felhívja a figyelmet, a beruházásnál nem megengedett a megbontás, az összetett feladatot egy győztesnek kell végrehajtani. Ezért a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. felel, a pénzt pedig száz százalékban uniós forrásból teremtik elő.
Nem is keveset: a tramtrainre a kiírás szerint 13,25 milliárd forintot szánnak, ezenkívül további 10 milliárdot költenének nyolc jármű beszerzésére.
A tramtrain az egy évvel ezelőtt közölt tervek szerint 2020-ra valósulna meg, utána pedig tízpercenként járna és a két város között Algyőnél is megállna.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.