Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
[{"available":true,"c_guid":"158cf097-08f5-4fd8-b971-542c67e9b198","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"A testület azt is javasolja, hogy a fertőzésen már átesetteket csak fél évvel később oltsák be.\r\n\r\n","shortLead":"A testület azt is javasolja, hogy a fertőzésen már átesetteket csak fél évvel később oltsák be.\r\n\r\n","id":"20210416_Francia_orvosi_akademia_Pfizer_Moderna_vakcina","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=158cf097-08f5-4fd8-b971-542c67e9b198&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"e4cc736c-8e4f-4bea-a178-bb81e7ced66c","keywords":null,"link":"/tudomany/20210416_Francia_orvosi_akademia_Pfizer_Moderna_vakcina","timestamp":"2021. április. 16. 06:59","title":"A francia orvosi akadémia hat hónapra növelné a dózisok közti időtartamot a Pfizer és a Moderna vakcináinál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa576b3c-0268-4fff-80ed-de24dc6469db","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"Most már óvatosan indulhat az újranyitás, hogy a cégeket is segítsék - döntött a svájci kormány.","shortLead":"Most már óvatosan indulhat az újranyitás, hogy a cégeket is segítsék - döntött a svájci kormány.","id":"20210414_Svajc_terasz_ujranyitas","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=aa576b3c-0268-4fff-80ed-de24dc6469db&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"b8bbac33-f3d9-4a8b-881d-8c5aa79b3c54","keywords":null,"link":"/gazdasag/20210414_Svajc_terasz_ujranyitas","timestamp":"2021. április. 14. 21:10","title":"Svájcban napi 6 koronavírusos halálesetnél döntöttek úgy, hogy nyithatnak a teraszok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"144624b0-1b7a-42b2-8ff7-981b10e04dc0","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Tavaly közel 130 ezer új autót helyeztek forgalomba itthon, érdemes átnézni kategóriánként, hogy mekkora az átlagár. ","shortLead":"Tavaly közel 130 ezer új autót helyeztek forgalomba itthon, érdemes átnézni kategóriánként, hogy mekkora az átlagár. ","id":"20210414_Mennyibe_kerul_atlagosan_most_egy_uj_auto_Magyarorszagon","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=144624b0-1b7a-42b2-8ff7-981b10e04dc0&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"25a66dfb-0471-49fb-8adf-6ad0346cdb5c","keywords":null,"link":"/cegauto/20210414_Mennyibe_kerul_atlagosan_most_egy_uj_auto_Magyarorszagon","timestamp":"2021. április. 14. 14:19","title":"Mennyibe kerül átlagosan most egy új autó Magyarországon?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a23984f-f004-4f97-9c5f-15715fc8711f","c_author":"Szűcs Ágnes (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Itt a GRECO új jelentése, ennek sem fog örülni a kormány.","shortLead":"Itt a GRECO új jelentése, ennek sem fog örülni a kormány.","id":"20210415_GRECO_jelentes_2020_fel_ajanlas","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=9a23984f-f004-4f97-9c5f-15715fc8711f&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"c3c05420-86e5-4eda-9ab2-470c35a54526","keywords":null,"link":"/eurologus/20210415_GRECO_jelentes_2020_fel_ajanlas","timestamp":"2021. április. 15. 10:30","title":"Az Európa Tanács egyetlen korrupcióellenes ajánlását hajtotta végre a kormány, azt is csak részben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3667179-38b9-4989-9bb5-e350c0ed42f3","c_author":"HVG360","category":"360","description":"Tragikus, máskor humoros, vidám, de leginkább tragikomikus történeteket olvashatunk a Ceauşescu-diktatúra működéséről a Zsákutca két irányból - Köszönjük neked Kondukátor! című kötetben.\r\n","shortLead":"Tragikus, máskor humoros, vidám, de leginkább tragikomikus történeteket olvashatunk a Ceauşescu-diktatúra működéséről...","id":"202115_konyv__teljes_toredek_korossi_p_jozsef_zsakutca_ket_iranybol_koszonjuk_neked_kondukator","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=d3667179-38b9-4989-9bb5-e350c0ed42f3&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"5571ff1f-fca3-474b-a95b-d587db408b8a","keywords":null,"link":"/360/202115_konyv__teljes_toredek_korossi_p_jozsef_zsakutca_ket_iranybol_koszonjuk_neked_kondukator","timestamp":"2021. április. 16. 10:00","title":"Kőrössi P. József köszönetet mond Ceauşescunak – Könyvajánló","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"02ec9ed9-0465-45f7-8b55-4ab5a7e019b9","c_author":"MTI / hvg.hu","category":"cegauto","description":"A ceglédi vonalon 15-30 perces késésekre kell számítani.","shortLead":"A ceglédi vonalon 15-30 perces késésekre kell számítani.","id":"20210415_vasut_gazolas_ferihegy","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=02ec9ed9-0465-45f7-8b55-4ab5a7e019b9&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"cc7fb941-f9eb-4ba0-8621-6a6ddbaf497f","keywords":null,"link":"/cegauto/20210415_vasut_gazolas_ferihegy","timestamp":"2021. április. 15. 19:27","title":"Halálra gázolt a vonat egy embert Ferihegynél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1951bb32-3a46-4aae-a4d9-c4f2fdd7328c","c_author":"Lengyel Miklós","category":"gazdasag","description":"Egymilliárd dolláros kínai kölcsön törlesztéséhez kérte Brüsszel támogatását az uniós tagságra pályázó balkáni állam, de nem kapta meg. Egy történet, két olvasat: a brüsszeli Politico és a pekingi Global Times másképp tálalja Montenegro kínai kölcsönét.","shortLead":"Egymilliárd dolláros kínai kölcsön törlesztéséhez kérte Brüsszel támogatását az uniós tagságra pályázó balkáni állam...","id":"20210414_Peking_es_az_EU_kozott_esett_a_padlora_Montenegro_egy_oriashitel_miatt","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=1951bb32-3a46-4aae-a4d9-c4f2fdd7328c&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"638977c0-78ad-43f4-a746-a2332140a5ef","keywords":null,"link":"/gazdasag/20210414_Peking_es_az_EU_kozott_esett_a_padlora_Montenegro_egy_oriashitel_miatt","timestamp":"2021. április. 14. 17:22","title":"Peking és az EU között esett a padlóra Montenegro egy óriáshitel miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"22aacdce-2324-4e1f-b10c-115671ae39e9","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"82 millióan látták a Netflix sorozatát, érezhető volt a nyomás a folytatásra.","shortLead":"82 millióan látták a Netflix sorozatát, érezhető volt a nyomás a folytatásra.","id":"20210414_Bridgerton_nincs_megallas_jon_a_harmadik_es_a_negyedik_evad_is","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=22aacdce-2324-4e1f-b10c-115671ae39e9&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"da342d95-a87a-4f15-a2df-a6ad3c6cade0","keywords":null,"link":"/elet/20210414_Bridgerton_nincs_megallas_jon_a_harmadik_es_a_negyedik_evad_is","timestamp":"2021. április. 14. 11:29","title":"Bridgerton: nincs megállás, jön a harmadik és a negyedik évad is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Komoly egészségügyi problémákhoz is vezethet, ha nincs elég víz. Ráadásul a vízhiány nem csak a közeljövő problémája: napjainkban, fejlett országokban is küzdenek ez ellen.
Kétszer akkor a pusztulás mértéke, mint amit a korábbi kutatások mutattak: a létfontosságú élőlények csökkenése Európában különösen nagy és ez a kutatók szerint sokkoló következményekkel járhat.
Öt évvel ezelőtt indítottak egy projektet azért, hogy jobban megismerjék a tudósok a városi zajszennyezést, és megoldásokat dolgozzanak ki a csillapítására. Most önkénteseket várnak a programba.
Egy szennyvíztisztító is lehet szép, környezetbarát, illatos. A nehéz az ügyben az, hogy erről meg kell győzni a múltban rekedt megrendelőket. Egy ferencvárosi cég azonban hisz a jövőben.
A világ népessége egyre nagyobb, és az élet egyre élhetetlenebb városokba koncentrálódik, Magyarország azonban ez alól kivétel. A házelnök szerint olyan falvak kellenek, hogy a városiak irigykedjenek.
Egyre nagyobb a verseny a budapesti közösségi kertekért, a strapás nagyvárosi tempóban mind többen pihennének meg a város közepén is egy saját talpalatnyi földön. Csak az ősszel két belvárosi kert indult, ahol az emberek nem is feltétlenül palántázni akarnak csak, hanem közösséget keresnek.
Nem túlzás, a múlt héten elfogadott és a magyar sajtóban teljesen észrevétlen maradt Amszterdami Paktum mérföldkő lehet az Európai Unió történetében: noha a városok jelentik az európai versenyképesség alapját, speciális, összetett szempontjaik eddig nem igazán tudtak beépülni az EU tervezési és támogatási rendszerébe. Kérdés, hogy a magyar városok mennyire nőnek fel a vállalkozásokat és a civileket is egyenrangú partnerként kezelő kezdeményezéshez.
A korabeli építészszakma egy része eredendően elhibázottnak, művészietlennek, mások funkcionálisnak, a világvárosi rangot megteremtő főútvonalnak írták le az épülő Nagykörutat, amelyen az első elképzelések szerint hajóval kellett volna közlekedni.
A hétker helyett a nyolcker a menő, Erzsébetváros drága és sznob vigalmi negyeddé változik, miközben a korábbi közösségi terek Józsefvárosban bukkanak fel, a hozzájuk kötődő kispénzű művész-, aktivista- és egyetemistaréteggel. Az épületek megújulnak ugyan, de a helyi lakosság nem bírja az ingatlanárakat követni. Nehéz megjósolni, hogy Budapest belső negyedei milyen ütemben alakulnak át, és hány embernek kell elhagynia az otthonát. A dzsentrifikációnak hívott folyamat nagy ütemben zajlik.
12 és fél négyzetméteres mobil kislakások lehelnének életet a nagyvárosokban torzóként éktelenkedő kihasználatlan parkolóházakba – legalábbis erre ösztönöz az amerikai tervezők projektje.
Szívesebben látna az asztalán saját termelésű zöldséget, amiről tudja is, mi hogyan készült, mennyi vegyszer van bennede városban lakik, és nincs a környéken kiskertje? Szivesen barátkozna másokkal palántázás, dugványozás, paradicsom-, vagy répaszüret közepette? Pont erre találták ki a városi közösségi kerteket, amelyeket akár villamossal is el lehet érni, kicsik, nem igényelnek sok időt, pénzt és munkát, de sok új ismerőst szerezhet a kapirgálás közben, és saját paradicsomot vagy fűszernövényt lehet aratni.
Mi az a Brazília-szindróma, és mi a madárszar-építészet? Kedden Jan Gehl, a világ egyik legismertebb városépítésze, a világ legélhetőbb városainak atyja tartott teltházas előadást Budapesten.
A gyors urbanizáció valamint a klímaváltozásokkal járó szélsőséges időjárás miatt megduplázódik, és ezzel másfél milliárdra emelkedik a természeti katasztrófák veszélyeinek kitett emberek száma 2050-ig. Közülük körülbelül 200 millióan Indiában élnek majd - írta a Világbank adataira hivatkozva a The New York Times című amerikai napilap hírportálja.
A világ legnépesebb országának, Kínának a nagyvárosai újító megoldásokat keresnek a szennyező közlekedés és az egyre duzzadó lakosság okozta problémákra.