Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Pénzt és fáradságot nem kímélve a térség első szuperexpresszével akarja meglepni az Orbán-kormány a választóit a román–magyar határ mindkét oldalán.
Hova vezet majd Budapestről az első, a japán Sinkanszenhez vagy a francia TGV-hez hasonló szuperexpressz? Természetesen Kolozsvárra – erről írt az e heti HVG. A kormány az idén 300, jövőre pedig 700 millió forintot fordít a Budapest–Kolozsvár nagysebességű vasútvonal részletes megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére. A „nagysebességű” nem egyszerűen a mainál gyorsabbat jelent, hanem legalább óránként 200 kilométeres tempót. Többnyire elkülönített, méregdrágán kiépíthető pályán, és persze méregdrága speciális szerelvényekkel.
Budapestről Kolozsvárra a nem egészen 400 kilométeres távot ma közel 8 óra alatt teszik meg a szerelvények. A kolozsvári szupervasútnak csak a 235 kilométeres magyarországi szakasza is kétezermilliárd forintos ötlet. De gigaberuházás nélkül is sokat lehetne javítani: a határ innenső oldalán ma útlevél-ellenőrzés miatt ácsorognak a vonatok fél–egy órát, Püspökladány és Nagyvárad között mindenhol megállnak, a túloldalon pedig megvárják, hogy a magyar mozdonyt románra cseréljék. Ráadásul Budapestről Kolozsvárra gyorsan, 5–7 ezer forintért el lehet jutni repülővel is.
A kormánynak nem ez az első ilyen terve. A Budapestet elkerülő tehervasúti félgyűrű ötlete akkor bukott meg, amikor kiszámolták, hogy a megépítéséből remélt bevételek a hitel kamatait sem fedeznék. A Budapest–Belgrád-vasutat kínai segítséggel építik – ez a vonal nem mellesleg minden nagyvárost el fog kerülni. A Budapest–Varsó-gyorsvasútról pedig úgy tárgyalt Szijjártó Péter, hogy Szlovákia illetékeseit kifelejtette az ötletelésből, pedig valahogy csak át kellene jutniuk a vonatoknak a Kárpátokon.
Részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.