Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Hiába van EU-s irányelv arról, hogy a nagyobb késések után a jegyár egy részét vissza kell téríteni, a román vasút nem ülteti át ezt a gyakorlatba, mert csődbe jutna.
Tavaly összesen 4,53 millió percet késtek a vonatok Romániában, ami csaknem 9 évnek felel meg – közölte a Profit.ro gazdasági hírportál.
A vonatok évről évre egyre több késést halmoznak fel. Ennek egyik fő oka a vasúti pályák gyatra állapota, ami miatt a vonatok átlagban körülbelül 40 kilométer/órás sebességgel közlekednek. Romániában évtizedek óta nincs pénze az állami vasútvállalatnak nagyszabású beruházásokra, pályafelújításokra, az európai uniós pénzalapokat is nagyon lassú ütemben hívják le.
A magyar vasúton a 2017-es késések összeadva 3,5 évet tettek ki. A MÁV azt is megpróbálta elmagyarázni, hogy ennek ellenére miért nincs baj.
Ehhez képest tavaly csak 70 esetben térítették meg az utasoknak a jegyár 25 vagy 50 százalékát a késések miatt, ugyanis ilyen jóvátételben csak azok részesülhettek, akik nemzetközi vonatokon utaztak és késett a járatuk. A CFR közölte már korábban, hogy képtelen belföldön gyakorlatba ültetni az erre vonatkozó európai uniós irányelvet, hiszen ha valamennyi olyan utas jegyét részben megtérítenék, akinek a járata késett, a vállalat működésképtelenné válna.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.