Két nap alatt 223 millió forintot bukott Csányi Sándor a vámháború és a banki árstop lebegtetése miatt
Rossz idők járnak a világ szupergazdagjaira, és az OTP-vezér sem járt jól az elmúlt napokban.
Rossz idők járnak a világ szupergazdagjaira, és az OTP-vezér sem járt jól az elmúlt napokban.
Első körben április végéig függesztették fel a Jaguar Land Roverek USA-ba szállítását, a luxusautó gyártói addig is kidolgozzák a további válaszokat Trump vámháborújára.
Donald Trump javasolta az izraeli miniszterelnöknek, hogy személyesen tárgyaljanak, az eddig vártnál is korábban létrejöhet a találkozójuk.
Az Audi Q3 modellek 20 százaléka megy az Egyesült Államokba, és rengeteg Győrben gyártott motor kerül olyan autókba, amelyet szintén ott értékesítenek. Külső segítség nélkül Győr gazdasága válságba kerülhet.
A kínai külügy szóvivője szerint Trumpnak ideje rendezni a vitás kérdéseket az Egyesült Államok kereskedelmi partnereivel.
Az Egyesült Államok valóban több árut importál az Európai Unióból, mint amennyit exportál oda, de ez nem jelenti az amerikai gazdaság kihasználását. Ráadásul Donald Trump a szolgáltatásokat teljesen kihagyta a képletből, pedig azok legalább olyan fontos részét jelentik a nemzetközi kereskedelemnek, mint az áruk, és ebben már az USA mérlege is kedvezőbb.
Thomas Friedman kiment Sanghajba és meglátta a jövőt, egyúttal azt is, hogy mi a kínaiak válasza az amerikai korlátozó intézkedésekre.
Szijjártó Péter szerint „Brüsszel” „alkalmatlansága” miatt kénytelen az EU elszenvedni Donald Trump vámcsapásait. Valójában az Európai Bizottság már megválasztása előtt készült Trumpra és most is a legmagasabb szinten egyeztet Washingtonnal egy igazságos megállapodás érdekében.
Az új amerikai vámok elsősorban a tengerentúli fogyasztókat és cégeket sújtják, de Európa rosszul teszi, ha megfontolatlanul a bosszúval próbálkozik. Ezt fejti ki elemzésében Eric Frey külpolitikai szerkesztő.
11 amerikai céget pedig gyakorlatilag kitiltottak az országból.
A vámháborúknak csakis veszteseik vannak, a külkereskedelmi hiány nem valami rossz dolgot jelent, csak a hiány szó ijesztő, a legnagyobb hülyeségeket pedig azok a politikusok követték el, akik nem gondolták át, hogy a tetteiknek következményeik vannak. Ezt sorolja a Közgazdaságtan tökfejeknek című könyv, amelyet már a magyar nemzetgazdasági miniszter is megkapott, és amelyet az amerikai elnök is haszonnal forgathatna.
Olaf Scholz német kancellár csütörtökön „alapvetően hibásnak” nevezte az új amerikai vámokat, és jelezte: az Európai Unió akár amerikai technológiai óriásvállalatok ellen is megtorló lépéseket tehet.
A Közel-Keletre és Kanadába irányíthatják át az autókat, bár eddig a mexikói gyárban készült darabokat mind az Egyesült Államokban adták el.
Meglepő módon a nagyrészt pingvinek és elefántfókák által lakott területeknek van gazdasági kapcsolata az Egyesült Államokkal.
Minden szakmai mérce alapján értékelhetetlen számításokra alapozva durrantotta be Donald Trump a modern gazdaságtörténet legnagyobb vámháborúját, és most mindenki azt figyeli, mik lesznek a válaszlépések, egyáltalán megúszhatjuk-e a világválságot. Az biztos, hogy a totális káosz időszakába léptünk be.
Hajmeresztő előrejelzések érkeznek az S&P 500 Indexről a tőzsdenyitás előtt.
Ehhez képest a Norfolk-sziget 29 százalékos sarcot kapott Donald Trumptól.
A Fehér Ház szerint nincs már köztük kereskedés, pedig – szankciók ide vagy oda – az áruk még mindig áramolnak.
A washingtoni miniszter szerint az európaiak utálják az amerikai marhákat, mert azok gyönyörűek. A világ országai azért érdemelnek amerikai vámokat, mert nem vásárolnak eleget az USA-ból.