#élelmiszeripar

A „hugyos homoktól” különleges magyar tormáért egész Európa sorban áll, de épp a lényeg hiányzott az igazi sikerhez
 

A „hugyos homoktól” különleges magyar tormáért egész Európa sorban áll, de épp a lényeg hiányzott az igazi sikerhez

A hajdúsági „hugyos homok” aranya a torma: tucatnyi faluban, több száz gazda termeli meg itt az európai fogyasztás háromnegyedét. Eddig azonban inkább csak elszállították a válogatott gyökereket, feldolgozással szinte senki nem próbálkozott, pláne nem nagyüzemi szinten. Egy vállalkozás most megpróbálkozik a lehetetlennel, náluk jártunk Újlétán.



zCast: Zöldre mosás az ebédlőasztalon – hogyan ismerjük fel, ha szó szerint meg akarnak etetni a fenntarthatósággal?
 

zCast: Zöldre mosás az ebédlőasztalon – hogyan ismerjük fel, ha szó szerint meg akarnak etetni a fenntarthatósággal?

A greenwashingról biztos, hogy hallott, de belegondolt abba, hol találkozhat vele a leggyakrabban? A sarki kisboltok vagy szupermarketek polcain. Hogyan ismerhetjük fel, mit tehetünk fogyasztóként, és mit kellene tenniük a cégeknek, hogy hitelesen állíthassák, valóban a lehető leginkább fenntartható forrásból és módon kerül asztalunkra a mindennapi betevő? A zCast idei ötödik adásában rendet vágunk a zöld logók, plecsnik és a tojásdobozok boldog tyúkocskái között.

HVG HVG






Zuhan a Nestlé, de még így sincs nála értékesebb
 

Zuhan a Nestlé, de még így sincs nála értékesebb

Továbbra is a svájci központú vállalat a világ a legnagyobb értékű élelmiszermárkája a Brand Finance szerint. De a legnagyobb vállalatok értéke általánosságban is csökken, a fogyasztók egyre inkább az egyedi és személyre szabott termékeket kínáló kisebb márkákat keresik.

MTI MTI