Az InterCity (rövidítve IC) a definíciója szerint jellemzően nagyvárosok között közlekedő magasabb komfortfokozatú expresszvonat. A vonatra általában a menetjegyen felül pót- és helyjegyet is kell váltani.
Az első ilyen az országban 1991. június 2-án indult el és Miskolc és Budapest Keleti pályaudvar között közlekedett.
Az acélkék szerelvény – amelyet akkor stílszerűen 120 kilométeres száguldás közben mutattak be a sajtó munkatársainak –, korszerű, nagy teljesítményű mozdonyból, egy első osztályú kocsiból, ízléses étkező-büfé kocsiból és négy másodosztályú kocsiból állt. Az ország akkor leggyorsabb és legkorszerűbb vasúti pályáján hétköznap négy, vasárnap öt vonattal közlekedett mindkét irányban. A menetidő 1 óra és 47 perc volt, a kényelemért és a gyorsaságért 100 forintos pótjegyet kellett váltani.
Ma ugyanezt a távot 1 óra 57 perc alatt teszi meg az IC, azaz tíz perccel hosszabb a menetidő, miközben a pótjegy ma 300 forint.
A második IC-vonal 1992-ben nyílt meg Budapest és Nyíregyháza között, és mára mintegy száz különböző IC-t üzemel, néhány viszonylatban nemzetközi EuroCity és InterCity járatok is közlekednek.
2006-ban jelentek meg az úgynevezett kör-IC vonatok, amelyek Budapestről indulnak és ide is érnek vissza, menet közben "felfűzik" Szolnokot, Debrecent, Nyíregyházát és Miskolcot.
Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: