szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szerencsés véletlenek és tudatos marketing eredményezte azt, hogy a hungarikumnak számító Herendi megkapta a közösségi média reflektorfényét is. Vettel, Ocon és Norris is „reklámarca” lett már a lenyűgöző szakmai teljesítménnyel készülő porcelánoknak.

Amikor 2015-ben az akkor még a Ferrarinál versenyző Sebastian Vettel szóvá tette, hogy nem porcelán-, hanem fémtrófeát kapott, miután őt intették le elsőnek a Hungaroringen, jól érezhető volt, hogy valami nincs rendjén a világban. A német világbajnok figyel a részletekre, és a Herendi porcelán mindig is olyan extrája volt a Magyar Nagydíjnak, amely még szerethetőbbé tette a versenyhétvégét. És ha már valaki megnyeri a Magyar Nagydíjat, nehogy már Herendi nélkül kelljen ünnepelnie a dobogón.

Az idei trófeák
Veres Viktor

„Nem mintha a porcelán lenne a gyengém, de ez hozzátartozik ehhez a versenyhez. Üzenem a szervezőnek, hogy hozzák vissza” – jelentette ki határozottan Vettel, és a szervezők gyorsan vették is a lapot. A német versenyző még aznap kapott egy porcelán minitrófeát, és a porcelánmanufaktúra is kihozta a legtöbbet az ingyenreklámból: Dr. Simon Attila vezérigazgató a Hungaroringen jelentette be, hogy Sebastian Vettel  „tiszteletbeli manufaktúratag lett”, és megkapta azt a privilégiumot is, hogy bármikor beléphet a herendi manufaktúra területére.

Már Vettel is elérte, hogy pezsegjen a hírverés a Herendi körül, de a híres vázaserlegből tavaly lett úgy igazán világsztár, miután Lando Norris egy szerencsétlen mozdulattal összetörte Max Verstappen trófeáját a Hungaroring dobogóján. A képek, a végzetes zuhanásról készült lassított felvételek bejárták a világsajtót, és sokan ekkor értették meg, hogy milyen komoly szakmai teljesítmény van egy ilyen vázaserlegben, hogy a Norris által összetört darabon több mint harminc ember dolgozott közel fél éven át. Arról, hogy miért kell fél év egy ilyen kupa előállításához, és milyen bonyolult a gyártási folyamat, mi is írtunk.

Zsengéléstől a pur-purig: Verstappen összetört Herendijének és újragyártásának titkai

Néhány hét, legkésőbb egy hónap, míg a Red Bull megkapja az új porcelántrófeát, miután Lando Norris és Max Verstappen figyelmetlenségéből összetört az eredeti a hétvégi Magyar Nagydíjon. De miért kell erre egy hónap? Illetve miért “csak” egy, ha az eredetihez több mint fél év kellett? És miért a Herendi állja az új váza költségeit?

A Herendi mindeközben jó ideig ott forgott Lando Norris és Max Verstappen közösségi oldalain is, több millió rajongóhoz és követőhöz, feltehetően egy egész fiatal generációhoz eljuttatva a magyar porcelán hírét. Norris bocsánatot kért, aztán amikor Verstappen megkapta a rekordidő alatt újragyártott trófeát, ment a poénkodás azon, hogy az „elkövető” megkapta a számlát a trófeáról.

„A csapatok majd eldöntik, ki volt a hibás, de mi vállaljuk az örömteli és nehéz terhet, és újra elkészítjük” – mondta akkor a vezérigazgató. Simon Attila azt is kiemelte: minden alkotásukra örökös pótlási garanciát vállalnak, emiatt a mintatárban a Magyar Nagydíj serlegeinek másodpéldánya is ott van.

Azt gondolhattuk, hogy ez volt a happy end, de egy évvel később jött a folytatás, amelyből Norris, a Herendi és Magyarország PR-ja is a lehető legjobban jött ki. A McLaren fiatal pilótája ugyanis egyrészt ellátogatott a porcelánmanufaktúrába, ahol mindenféle kézműves tevékenységekbe bonyolódott, kipróbálta a porcelánkészítést és a porcelánfestést is, így aztán lehetett viccelődni azzal, hogy akár már jövő héten is munkába állhatna Herenden.

Másrészt kapott egy nagyon különleges Herendi-motívumokkal díszített sisakot, amelyet a hétvégi Magyar Nagydíjon fog viselni. Ez a nagyon értékes egymásra találás több hónap egyeztetésének az eredménye volt.

És bár Norris a felelőtlen mozdulatának a súlyát már tavaly is elismerte, a Formula.hu tudósítójának elmondta még egyszer: „Egyből sajnáltam, ami történt, és azt kívántam, bárcsak ne történt volna meg, de az, hogy ez lett belőle, szintén különleges számomra. Elnézést kértem korábban ismét a történtek miatt, és soha többet nem fog előfordulni. Tanulok a hibáimból.” Egyúttal megígérte, hogy idén, ha dobogóra állhat fel, nagyon oda fog figyelni mindegyik trófeára.

Norris herendi tanulmányútja rengeteg követőjéhez eljutott, a McLaren és a brit pilóta hivatalos közösségi oldalára több fotó és videó is felkerült, és a kommentelők nemcsak a gesztust díjazták, hanem a porcelánmanufaktúra munkája előtt is tisztelegtek.

És Norristól teljesen függetlenül Esteban Ocon is reklámarca lett a Herendinek, az Alpine francia pilótája a 2021-es, mindeddig egyetlen futamgyőzelméről emlékszik meg a fehér háttéren piros és zöld indákkal, levelekkel, valamint arany csíkokkal díszített sisakkal.

Hosszú évek óta a Herendi szállítja a Magyar Nagydíj trófeáit, az idénre készített neoklasszicista stílusú vázák mintája egy különleges, távol-keleti motívum, a „Császári bazsarózsa” nevet viseli. A győztes konstruktőr egy ugyanilyen mintázatú Herendi dísztálat vihet majd haza, amelynek áttört szegélyén, a speciális technikával készült porceláncsipkén a magyar nemzeti lobogó színei köszönnek vissza. A díjak 18 karátos matt arannyal díszítettek, mindegyikük kézzel készült, összértékük több tízmillió forint.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!