#tudomány





Villogó hirdetés a neten? Színes reklám az út mellett? Van az ember agyának egy csodálatos képessége
 

Villogó hirdetés a neten? Színes reklám az út mellett? Van az ember agyának egy csodálatos képessége

Egyáltalán nem biztos, hogy egy weboldalon elhelyezett, túlságosan figyelemfelkeltőre beállított banner sokáig hatékony, ugyanis az agy egy idő után már nem foglalkozik vele, zavaró tényezőként szűri ki. Egy nemzetközi kutatócsoport közelmúltbeli tanulmánya érdekes betekintést nyújt abba, hogyan alkalmazkodik az emberi agy a vizuális környezet gyakori zavaraihoz.

HVG HVG




Beleálltak a golfba
 

Beleálltak a golfba

Hogyan árthat egy olyan időtöltés, mint a labdagurigató golf a környezetvédelemnek? – tűnhet logikusnak a kérdés. Nem is magával a sporttevékenységgel van a gond, hanem azzal az óriási földterülettel, ami helyet ad neki.

HVG HVG




Háttérzene szól ott, ahol dolgozik? Na, az baj lehet
 

Háttérzene szól ott, ahol dolgozik? Na, az baj lehet

Vásárlóként, ügyfélként számos munkahelyen tapasztalni, hogy zene szól a háttérben. Esetenként még irigyli is az ember az ott dolgozókat a kellemes hangulatért. Egy amerikai kutatás viszont arra az eredményre jutott, hogy a rosszul választott háttérzene kellemetlen következményekkel járhat az alkalmazottakra, így a vállalat egészére nézve is.

HVG HVG