szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az újabb átszervezés előtt álló Swiss svájci légitársaság - amely mindössze három éve jött létre a csődbe jutott Swissair romjaiból - kedden bejelentette, hogy a következő másfél évben ezer munkahelyet szüntet meg, és regionális flottája 13 kisebb gépét eladja.

Az igazgatótanács hétfőn kezdte meg a megbeszéléseket egy átalakítási tervről, ennek keretében 300 millió eurót akarnak évente megtakarítani, és két éven belül szeretnék nyereségessé tenni a céget. A Swiss jelenleg 7450 főt foglalkoztat.

A német Lufthansa légitársaság hétfőn cáfolta, hogy tárgyalásokat folytatna a Swiss International Airlines légitársasággal annak megvásárlásáról. A Swiss hétfőn, az átszervezést bejelentve, nem kommentálta a lap értesülését. A svájci kormány, 20 százalékkal a Swiss legnagyobb részvényese korábban már jelezte, hogy kedvezően fogadná a Lufthansa közeledését. A részvények többsége a legnagyobb svájci társaságoké, köztük a UBS és Credit Suisse bankóriásoké, illetve a Roche és a Novartis gyógyszergyéraké.

2003-ban 687 millió frank volt a társaság adó utáni vesztesége. Bár a tavalyi harmadik negyedben csekély nyereségre tett szert, a tavalyi első kilenc hónap összesített eredményében adó után vesztesége 17 millió svájci frank, a tavalyelőtti első kilenchavi 609 milliós veszteség után. A Swiss már tavaly júniusban közölte, hogy a korábbi tervek ellenére egész évre mégsem várható a nullszaldó elérése.

Repülési elemzők szerint a viszonylag kisebb nemzeti légitársaságokat - mint például az AUA, az Alitalia vagy a Swiss - az a veszély fenyegeti, hogy felőrlődnek a nagy hálózati társaságok és a diszkont társaságok által támasztott versenyben. Elemzők szerint a Swiss jelenlegi szerkezetében nem üzemeltethető gazdaságosan.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Nemzetközi gazdaság

Fapad helyett bársonyszék

A fapadosok terjedésére válaszul a nagy légitársaságok egy része - és több alakulóban lévő kisebb cég - az első osztálynál is magasabb nívót igyekszik nyújtani az igényesebb szolgáltatást elváró szupergazdag utasoknak.

Gazdaság

Újabb botrány a kelet-európai fapadosoknál

A régióban terjeszkedő európai légitársaságok körében máris vihart kavart a februártól induló új diszkont-légitársaság, a Centralwings megjelenése, amely a lengyel nemzeti légitársaság tulajdonában van.

Dezső András (hvg.hu) Világ

Nyerészkedés eltűnt poggyászokkal

Bár a légitársaságoknál tabuként kezelik, mégis tény: egy-egy elveszettnek hitt poggyász valójában nem is tűnt el, mindössze tulajdonosa próbál némi pénzhez jutni. Elveszett poggyász után ugyanis akár százezer forint kártérítést kaphatnak az utasok anélkül, hogy poggyászukra biztosítást kötöttek volna.

MTI Gazdaság

Mintegy 17 ezer polgári repülőgép találhat gazdára 2023-ig

A kelet-ázsiai gazdasági fellendülés és a sokasodó diszkont légitársaságok hatalmas keresletet ébresztenek új repülőgépek iránt a következő két évtizedben: 2004 és 2023 között összesen 17 300 utasszállító és teherszállító repülőgépre lesz szükség összesen 1,9 ezer milliárd dollár értékben – áll az Airbus előrejelzésében.

hvg.hu Itthon

Kétszázmilliós végkielégítés jár a Malév-vezérnek

Nettó kétszázmillió forintos végkielégítéssel távozik posztjáról Sándor László, a Malév elnök-vezérigazgatója - tudta meg a Magyar Nemzet. A lap információi szerint a légitársaság első embere Hónig Péter lesz, aki elnök-vezérigazgatóként a Dunaferr Rt. privatizációját vezényelte le.