Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Két, egymással konkuráló középtávú javaslatcsomagot tartalmaz az adóreform-bizottság anyaga, amelyet a testület elnöke tegnap átadott a pénzügyminiszternek. Eközben a parlamentben az úgynevezett akadálymentesítési adócsomagról tárgyaltak, amely 18 jogszabályt módosítana és amelyet a kormány a reform részeként kezel.
Az igazságosság és foglalkoztatás szempontjait érvényesítő A verzió azzal számol, hogy 2006-ban háromszázalékos külön nyereségadót vetnének ki átmeneti jelleggel – ez a pluszteher 134 milliárd forintra rúgna az Akar László vezette adóreform-bizottság számításai szerint –, de 2008-ban a társasági nyereségadó mértéke viszszaállna 16 százalékra - írja a Világgazdaság. Ami az szja-rendszert illeti, 2006-ban legalább 1,7 millió forintra emelkedne a felső kulcs jövedelemhatára, rá egy évre pedig 2,5 millióra nőne.
A versenyképességet jobban előtérbe helyező B változat ugyancsak háromszázalékos átmeneti külön nyereségadót javasol 2007-ig, ugyanakkor legkésőbb 2008-ig a jelenlegi nyereségadókulcsot 14 százalékra mérsékelné - teszi hozzá a lap. Az elképzelések szerint háromkulcsos lenne a személyi jövedelemadó-tábla: jövőre másfél és kétmillió forint között belépne egy 25 százalékos kulcs, és csak 2007-től emelkedne 2,5 millió forintnál a felső sáv.
Azonban számos közös pontot is tartalmaz a két javaslat. Így például 2006 negyedik negyedévében teljesen eltűnne a tételes egészségbiztosítási hozzájárulás, a munkavállalói egészségbiztosítást azonban három éven keresztül fél-fél százalékponttal emelnék. Ötmillió forintig tízszázalékos társaságiadó-kulcsot kellene csak fizetni, ennek feltétele lenne azonban, hogy adókedvezményt nem lehetne érvényesíteni, és igazolni kellene bizonyos bérköltséghányad meglétét is.
Az eva választhatósági határa maradna 25 millió forint, azonban a magasabb költséghányadú tevékenységek esetében – költségkimutatás vezetése mellett – tíz százalék lenne csak a teher.
Eltörölnék az szja-kedvezmények közül a Sulinet-kedvezményt, a felnőttképzési és felsőoktatási tandíj kedvezményét, és 2007-től már nem lehetne érvényesíteni új, lakáshitel-törlesztéshez kapcsolódó adókedvezményt sem. 2007-től pedig egységes mértékű forrásadót képzelnek el, amely a kamatadó esetében fokozatos bevezetéssel párosulna.
Az iparűzési adó felső, jelenleg kétszázalékos határát jövőre és 2007-ben megfeleznék, és 2008-ban eltörölnék. Ennek kompenzálására vezetnék be a már említett átmeneti háromszázalékos külön nyereségadót, a vállalkozási célú ingatlanok érték alapú adóját, emelkedne a vállalkozói építmény- és telekadó, és 2008-ban 2,5 százalékponttal emelkedne a munkaadói egészségbiztosítási járulék is, ráadásul az önkormányzatok megkapnák a 18 százalékos szja-kulcs alapján befolyó bevételeket.
Az adóreform első lépésének tekintett akadálymentesítési adócsomagot a javaslat keddi általános vitájában a parlamentben a pártok - a Fidesz kivételével - támogatták.
Molnár Albert (MSZP) szerint a javaslat, amely 18 törvényt módosít, az adóreform-csomag első lépcsőfoka, és olyan módosításokat tartalmaz, amelyek segítik, egyszerűsítik a vállalkozók helyzetét.
Az adóreform kapcsán hangsúlyozta: elkerülhetetlen a konszenzus a nagy ellátórendszerek reformjában. Kitért rá: a magyar gazdaság 51 százalékát a külföldi, 49 százalékát a hazai tulajdon teszi ki, ebből 13 százalék van állami kézben. A vállalkozások 1,7 százaléka nagyvállalkozás, amelyek a magyar gazdaság nettó árbevételének 60 százalékát adják, míg a gazdasági szereplők 90 százalékát jelentő mikrovállalkozások csupán 16 százalékát, ezért fontos lenne a középvállalkozások támogatása.
Varga Mihály (Fidesz) azt mondta: az alapvető kérdés az, hogy a gazdasági életben lesz-e érdemi változás, lesz-e adócsökkentés, azonban erre nem ad választ a javaslat, amelyet látszatintézkedésnek nevezett.
Az adókérdésről azt mondta: eleve zsákutcás megoldást választott a kormány, s valójában a lapok újraelosztásáról van szó, nem az adóterhek csökkentéséről. Ennek kapcsán kifogásolta az adóreform-bizottság több javaslatát.
Bőhm András (SZDSZ) azt mondta: a törvényjavaslat nem kapcsolódik az adóreformhoz, és célja nem a kormány gazdaságpolitikájának bemutatása. A törvényjavaslat kizárólag technikai szabályokról beszél, amelynek célja, hogy könnyítse az adózók bizonyos kötelezettségeit. Kommunikációs politikai hibának nevezte azt a kijelentést, hogy a javaslat az első lépése lenne az adóreformnak.
Pettkó András (MDF) örvendetes színfoltnak nevezte a javaslatot az elmúlt három év adótörvény-javaslataihoz képest, és néhány módosítással elfogadásra javasolta.
Kijelentette: az MDF szerint a magyar gazdaság jelenlegi nehéz helyzetében adócsökkentésre nincs mód. Mint mondta, a javaslat egyszerűsít szabályokat, eliminál hibákat, ugyanakkor kifogásolta, hogy nem tavaly október-novemberi adóvita során terjesztették be ezeket a módosításokat.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat. Vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Élhetnek-e együtt valaha az izraeliek és a palesztinok? Mit gondol egy izraeli katona arról, akik nem akarják a gázai háborút? Földes András izraeli videóriportja erre is rákérdez, és azt is megmutatja, hogy milyen háború zajlik maguk az izraeliek között.
A több mint félmillió gépelt oldalnyi szöveg az Arcanum sajtóadatbázisában is megjelent.
Az ukrán dróntámadások pedig az orosz polgárok türelmét is tesztelik.
Azt nem tudtuk meg, hogy ki, hol és mikor jelenti be az eredményt.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.