szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Elöntheti a kínai és térségi fogyasztói piacot az ismét egyre népszerűbb Rubik-kocka, amelynek ázsiai terjesztésére jogot vásárolt egy sanghaji cég.

A Financial Times szerint a Middle Kingdom nevű, fogyasztói termékek értékesítésére szakosodott csoport a brit üzleti napilap értesülése szerint öt évre szóló terjesztési engedélyről írt alá szerződést - a cikkből nem derül ki, hogy kivel és mennyiért. A megállapodás alapján Kínában, valamint az ázsiai-csendes-óceáni térség hét másik országában, köztük Tajvanon, a Fülöp-szigeteken és Malajziában viheti piacra a magyar agytörő találmányt.

A kínai cég a Financial Times idézete szerint közölte, hogy a Rubik Ernő által 1974-ben feltalált játék eddig soha nem jelent meg a térség piacán, annak ellenére sem, hogy az eredetileg Magyarországon készített és nyugatra eladott kocka gyártását a 80-as években hongkongi és tajvani üzemekben is el kellett kezdeni a mind nagyobb kereslet miatt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Média

Tarolnak a sajátmárkás termékek

A megkérdezettek többsége bevásárláskor szinte minden hetedik forintot – megközelítően 300 milliárd forintot - sajátmárkás, azaz a kiskereskedelmi lánc saját logójával ellátott termékre költik. Az olyan termékek körében hódítanak a sajátmárkás termékek, amelyek vásárlásához nem fűződik érzelem - derül ki a GfK Hungária legfrissebb jelentéséből.

hvg.hu Gazdaság

Egyre több terméket hívnak vissza Magyarországon

Az elmúlt 12 hónapban jelentősen megnőtt az Európában visszahívott veszélyesnek vagy hibásnak minősített fogyasztási cikkek száma - állapította meg a PricewaterhouseCoopers (PwC) az Európai Bizottság adatainak elemzését követően.