szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Dél-Koreában tesztelik azt a rendszert, amivel elektromos járműveket menet közben – a speciális úttesten áthajtva, vezeték nélkül fel lehet tölteni. A technológia forradalmi áttörést hozhat, egyelőre azonban drága.

A járművek aljához erősítenek egy berendezést, ami a mágneses rezonancián alapuló technológia (SMFR) alkalmazásával áramot nyer ki az útban lefektetett kábelekből úgy, hogy a kábelek elektromágneses mezőt generálnak, ami a jármű alján lévő készülék tekercseiben feszültséget indukál – az elv ennyire egyszerű. A megvalósításra egyelőre két buszt állítottak szolgálatba Dél-Koreában, de 2015-ig még tizet terveznek.

A rendszer paramétereiről megjelent, hogy a 12 kilométeres teszt-úton folyó fejlesztésben a vevőberendezést 17 centiméterrel az úttest felett tartják, és a rendszer 20 kHz-en működik, amiből végül 100 kW (136 lóerő) elektromos áramot képes kinyerni.

Az energiainfo által idézett BBC azt írja, hogy a dél-koreaiak szerint fordulópont lehet az alkalmazás az online elektromos jármű (OLEV) programban. Egy közlekedési szakember azonban szkeptikus, mert a speciális berendezés költségei miatt megkérdőjelezhető a technológia praktikussága.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!