Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Dél-Koreában tesztelik azt a rendszert, amivel elektromos járműveket menet közben – a speciális úttesten áthajtva, vezeték nélkül fel lehet tölteni. A technológia forradalmi áttörést hozhat, egyelőre azonban drága.
A járművek aljához erősítenek egy berendezést, ami a mágneses rezonancián alapuló technológia (SMFR) alkalmazásával áramot nyer ki az útban lefektetett kábelekből úgy, hogy a kábelek elektromágneses mezőt generálnak, ami a jármű alján lévő készülék tekercseiben feszültséget indukál – az elv ennyire egyszerű. A megvalósításra egyelőre két buszt állítottak szolgálatba Dél-Koreában, de 2015-ig még tizet terveznek.
A rendszer paramétereiről megjelent, hogy a 12 kilométeres teszt-úton folyó fejlesztésben a vevőberendezést 17 centiméterrel az úttest felett tartják, és a rendszer 20 kHz-en működik, amiből végül 100 kW (136 lóerő) elektromos áramot képes kinyerni.
Az energiainfo által idézett BBC azt írja, hogy a dél-koreaiak szerint fordulópont lehet az alkalmazás az online elektromos jármű (OLEV) programban. Egy közlekedési szakember azonban szkeptikus, mert a speciális berendezés költségei miatt megkérdőjelezhető a technológia praktikussága.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Miért érthető, hogy pont a zebrák zavarják annyira az embereket?
A boszniai szerb elnök kedden is épp a magyar miniszterelnöknél járt.