Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az Európai Bizottság hajlandó megállapodást kötni Németországgal a külföldieket terhelő autópályadíj ügyében, és a javaslata szerint fokozatosan kellene bevezetni a díjfizetési rendszert - írta szerdán a Die Welt.
Brüsszelnek nincs kifogása az ellen, hogy Németországban úthasználati díjat vetnek ki, mert számos más uniós tagállamban is fizetniük kell az autósoknak, de a hátrányos megkülönböztetés tilalmára hivatkozva elutasítja a német megoldást, amelynek alapján végeredményben csak a külföldiektől szednének be pénzt az autópályák használatáért - írta a Die Welt.
A bizottság elnöke, Jean-Claude Juncker már be is jelentette, hogy kötelezettségszegési eljárás indul Németország ellen, ugyanakkor a Die Welt szerint a testület hajlandó kompromisszumot kötni.
A brüsszeli elképzelés szerint az autópálya-hálózatot fokozatosan tennék fizetőssé, így a nagyvárosok körüli autópályák használatáért egyelőre nem kellene fizetni. Ezzel a megoldással jobban függetlenedne egymástól a rendszert alkotó két törvény, amelyeket a köztársasági elnök még nem írt alá, ezért az Európai Bizottság hivatalosan még nem is emelhetett kifogást ellenük.
Az egyik az autópályákra és szövetségi főutakra (Bundesstraße) vonatkozó úthasználati díj 2016. január 1-jei bevezetéséről rendelkezik, azzal a megkötéssel, hogy a külföldieknek csak az autópályák használatáért kell fizetniük.
A másik törvény értelmében a Németországban üzemben tartott gépkocsik tulajdonosai az úthasználati díj összegének megfelelő kedvezményt kapnak a gépjárműadóból. Így végeredményben a külföldiekkel autópályadíjat fizettetnek, a német autósokra pedig nem hárul újabb teher, ami a bizottság megítélése szerint a nem német uniós állampolgárok jogellenes diszkriminációját jelenti.
Az Európai Bizottság egyelőre egyeztet az ügyben a berlini közlekedési minisztériummal. A bizottság intenzív kapcsolatban áll a német hatóságokkal - mondta a brüsszeli testület egy szóvivője a Die Weltnek.
A közlekedési tárca adatai szerint a díjfizető rendszer kiépítése 447,9 millió euróba kerül. Ez mind kidobott pénz lehet, ha nem sikerül megállapodni Brüsszellel és Németországot végül elmarasztalják az autópályadíj miatt - emelte ki a német lap.
A tervek szerint az éves úthasználati díj a motor nagyságától és környezetvédelmi besorolásától függően átlagosan 74 euró (23 ezer forint) lesz. A külföldi autósok tíz napra vagy két hónapra is vásárolhatnak elektronikus matricát 5 és 30 euró közötti összegért. A közlekedési minisztérium szerint az államháztartásnak évente 500 millió euró körüli nagyságú bevétele lesz az úthasználati díjból.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Időre kell a vécét sikálni, elképzelni nem tudtam, hogy van ilyen – mondta a HVG podcastjában Pukli István egykori gimnáziumigazgató, a magyar oktatás reformjáért harcoló Tanítanék mozgalom egyik arca, aki jelenleg Dániában takarítja mások otthonát.
Kigyulladt egy kioszk, a tűz átterjedt a kis boltokra, ahol egymás után robbantak fel a túlhevült gázpalackok.
Tusványoson Semjén beszélt Majkáról és arról is, mire számít, ha esetleg hatalomra kerülnek Magyar Péterék.
Az ízlés és kulturális érték másodlagos, szakmányban öntik újra betonból a várakat, rokoni beruházásoknak sokszor jár a kiemelt gazdasági jelentőség, műemlékvédelmi szempontok nélkül.